Przypomnę tylko że nasi geniusze prawodawcy, niedawno przegłosowali ustawę w której wprowadzono zupełnie bezsensowną definicję tego korytarza, którym jeśli kierowcy by się stosowali do tego prawa - nie da się swobodnie jechać pojazdem uprzywilejowanym. Obecne prawo, w warunkach dużego natężenia ruchu, nakazuje kierowcy zbliżenie się jedynie do krawędzi własnego pasa ruchu, bez zjeżdżania na pas awaryjny, pobocze czy pas sąsiedni.
Oczywiście należy mieć nadzieje, że kierowcy nie będą się stosować do nowych przepisów i jednak będą zjeżdżać z jezdni na pobocza czy pasy awaryjne, bo inaczej nigdy żaden pojazd uprzywilejowany nie przejedzie.
Gdyby ktoś miał wątpliwości, to oficjalne materiały ministerstwa pokazują korytarz o szerokości znacznie węższej niż nawet osobówka (oraz to że nikt nie zjeżdża na szerokie pasy awaryjne).
Większy samochód osobowy to 200cm + 20cm lusterka.
@hellfirehe: bardzo to naciągnąłeś, ile w Polsce jeździ RAMów-1500? Rzadko który samochód na drogach w Europie przekracza 2,05m z lusterkami. Poza tym lusterko od strony przeciwnej do korytarza może sobie spokojnie wystawać poza pas ruchu.
A z tym metrem zapasu tez mocno pojechałeś, generalnie te obliczenia sobie podciągasz jak ci wygodnie.
Nie twierdze, że to prawo jest napisane optymalnie, ale takie pitu-pitu
Pewnie znowu miejscowym zwyczajem krakusy jechały sobie pasem awaryjnym do zjazdu.Coś się stało i się zrobił zator bez pola manewru na całą szerokość,właśnie dzięki tym geniuszom.
@Eyls123: W Polsce teraz trzeba będzie walczyć o utrzymywanie odpowiedniego odstępu pomiędzy autami. Kierowcy na tym wideo nie mają nawet jak utworzyć korytarza życia, bo ciężarówki mają za mały odstęp pomiędzy sobą, osobówki tak samo. Ciężarówki też zajmują środkowy pas, więc tym bardziej nie maja miejsca na jakiekolwiek manewry.
Ludzie jeżdżą i zatrzymują się za blisko siebie, co utrudnia nie tylko płynną jazdę, ale również, jak widać, akcję ratunkową.
Wiadomo takie zachowanie to patologia, niemniej jednak dwupasmowe obwodnice i autostrady to biedadrogownictwo. Coprawda na części obwodnicy Krakowa są 3 pasy ale chyba nie tam gdzie kręcono ten filmik.
Komentarze (134)
najlepsze
Obecne prawo, w warunkach dużego natężenia ruchu, nakazuje kierowcy zbliżenie się jedynie do krawędzi własnego pasa ruchu, bez zjeżdżania na pas awaryjny, pobocze czy pas sąsiedni.
Oczywiście należy mieć nadzieje, że kierowcy nie będą się stosować do nowych przepisów i jednak będą zjeżdżać z jezdni na pobocza czy pasy awaryjne, bo inaczej nigdy żaden pojazd uprzywilejowany nie przejedzie.
Gdyby ktoś miał wątpliwości, to oficjalne materiały ministerstwa pokazują korytarz o szerokości znacznie węższej niż nawet osobówka (oraz to że nikt nie zjeżdża na szerokie pasy awaryjne).
@hellfirehe: bardzo to naciągnąłeś, ile w Polsce jeździ RAMów-1500? Rzadko który samochód na drogach w Europie przekracza 2,05m z lusterkami. Poza tym lusterko od strony przeciwnej do korytarza może sobie spokojnie wystawać poza pas ruchu.
A z tym metrem zapasu tez mocno pojechałeś, generalnie te obliczenia sobie podciągasz jak ci wygodnie.
Nie twierdze, że to prawo jest napisane optymalnie, ale takie pitu-pitu
Ludzie jeżdżą i zatrzymują się za blisko siebie, co utrudnia nie tylko płynną jazdę, ale również, jak widać, akcję ratunkową.
Chciałbym