Sprzedawca każe ci oddać towar w oryginalnym opakowaniu? Nie ma do tego prawa
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_9JRUWdPg3IfYLC2yMHEqTLZYrjS8OZZw,w300h194.jpg)
Sprzedawca internetowy nakazujący klientowi zwrot towaru oryginalnie zapakowanego, łamie prawo. Masz bowiem możliwość zapoznania się z produktem. Jeśli więc zerwałeś folię zabezpieczającą, czy zniszczyłeś oryginalny karton, nic straconego. I tak możesz odstąpić od umowy
- #
- #
- 122
Komentarze (122)
najlepsze
@airflame: Nic nie uzyskasz. Jeśli potrącenie nie będzie jakieś oderwane od rzeczywistości ale pi razy drzwi będzie odzwierciedlać realną utratę wartości towaru; uszkodzenie/zniszczenie opakowania nie jest konieczne do uzyskania dostepu do towaru- to jesteś na przegranej pozycji.
Dlatego jak ja coś zamawiam a nie jestem w 100% pewien że chcę towar sobie zostawić to staram się
To teraz niech autor spróbuje przetransportować 60" TV grubosci kilku mm bez oryginalnego opakowania (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
Powodzenia.
ma sprzedac za 3/4 wartosci, oddac komus?
a bez tego całego niebieskiego (w przypadku Intela) zewnętrznego, to co ma sklep zrobić ?
Ma stratę. Bo się klientowi np. odwidziało albo nie przeczytał jaki ma socket
i nagle "ojej, nie pasuje".
No bo co, sprzeda komuś następnemu w tej samej cenie, jako nowy, bez pudełka zewnętrznego?
To naraża się na "negatyw" że sprzedaje
i sobie sklep może później (po przetestowaniu sprzętu!!!) zafoliować.
Ale co z tymi zewnętrznymi pudełkami, jeśli jest jeszcze opakowanie wewnętrzne?
nowy sprawny procesor załóżmy zamiast 700 zł, to za 500 jako używany?
I -200 po transakcji. Przykładowo.
(Nie mówię o sytuacji kiedy np. jest procesor uwalony pastą przez klienta, potem sprzedawany jako nowy,
albo porysowany, jak miało to miejsce w pewnym sklepie zaczynającym się na literę "M",
nazywającym się "MORELE" ( ͡° ͜ʖ ͡°) )
Ileż to wysiłku psychicznego i fizycznego potrzeba, żeby dołożyć minimum starań,
żeby nie #!$%@?ć pudełka i je przechować przez te 14 dni, przy sprzedaży przez internet i potem zwrocie,
na przykład na szafie, albo na pawlaczu?
Albo wrzucić, jak nie ma gdzie indziej miejsca, kurde, do sofy, tylko z boku, żeby nie zgnieść go pościelą?
I co potem z tymi pudełkami,
Taki sprzęt po zwrocie jest wart o wiele mniej, bo towar macany, aktywowany, w opakowaniu zastępczym itp. Na jednej takiej "transakcji" sklep traci lekko 1000zł. Wystarczy kilka takich akcji w miesiącu i nagle nie ma za co np. zapłacić pensji pracownikowi. Amazona to nie zaboli ale mali sprzedawcy szybko mogą pójść
Zamówilem poduszki do zawieszenia, okazały się być głośne jak chińska tandeta, mimo że w opisie "oryginał".
Odesłałem im to na adres.
Dzwonią do mnie, że chcą bym im dał pudełko oryginalne. Pamiętałem, że część była owinięta czarną folią, ale nie ja ją odbierałem od kuriera, więc pojawiła się wątpliwość.
No i zacząłem studiować google co zrobić i okazało się właśnie, że kartonu oddawać nie powinienem. Pisałem maile,
Tak, masz rację, ale musisz poćwiczyć interpunkcję.
@airflame: heh, ja znam lepszą sytuację.
Brat kupił płytę główną i rozmyslił się. Oddał wszystko, pełen komplet w idealnym stanie. Pudełeczko i wszystko - no perełka.
Jednak Janusz z firmy " miromax" zażyczył sobie odsyłkę towaru do dystrybutora, firmy AB S. A., zamiast do swojej siedziby. Tak też brat uczynił. Jakież było zdziwienie brata jak otrzymał
W przypadku gdy kupujesz na miejscu to takiego prawa już nie masz - możliwość zwrotu to tylko dobra wola sprzedawcy, więc jeśli stwierdzi, żę pod takimi zasadami pozwala na zwroty to już ma do tego prawo.
Co innego kwestia zmniejszenia przez ciebie wartości towaru, to kwestia czysto uznaniowa i zależy w
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora