@PawelLegowski: wielu koderow robi sporo rzeczy to jako hobby; oraz aby rozwijac skilla; wystarcza im kod zadaniowy w pracy. znam programistow >#25k ktorzy w wolnym czasie pisza gierki/dema na commodore i atari. w assemblerze.
Silnikiem bym tego nie nazwał, bo po kodzie patrząc to jest jeszcze mocno wczesna wersja i sporo rzeczy jest tam zahardkodowanych, wykomentowanych, etc. No i z 3D ma niewiele wspólnego, bo to takie oszukane 3D oparte na sprite'ach.
Szczerze nie chciałoby mi się tego pisać w JSie, jeszcze bez typescript'u, klas, etc. Ale fajny bajer. Jak dla mnie to propsy za wytrwałość, bo trochę tego kodu trzeba było naklepać :D
Gdyby @ZasilaczKomputerowy zastosował OpenGL i przekonwertował klatkę z rzutu 3D (czyli obrazek 2D) konwerterem z BMP do ASCII, to nie uzyskałby takiej dachówki, niezależnie od tego, czy to, co widzisz na przykładzie jest 3D, czy też nie.
Trzy zero w dislu to chyba dużo musi palić haha świruje jestem pozytywną osobom po prostu jest tu ktoś może kto chciałby popisać mam czas bo jestem na zwolnieniu lekarskim
Komentarze (79)
najlepsze
O jak zgniłem.
Komentarz usunięty przez moderatora
Szczerze nie chciałoby mi się tego pisać w JSie, jeszcze bez typescript'u, klas, etc.
Ale fajny bajer. Jak dla mnie to propsy za wytrwałość, bo trochę tego kodu trzeba było naklepać :D
@lkucharski: takiej może by nie uzyskał, ale uzyskałby dokładniejsze odwzorowanie modelu 3D.
Masz gotowe skrypty do konwersji grafiki 2D to ASCII: https://manytools.org/hacker-tools/convert-images-to-ascii-art/
W rozwiązaniu ze znaleziska masz widok obiektu z 8 kątów, czyli 8 rzutów.