Dokładnie miesiąc temu wydałem moją pierwszą grę na androida - Hexan GO. Chcę wam przedstawić zarobki, wnioski i pytania jakie zebrałem po 1 miesiącu od wydania gry na androida.
Ile moja gra uzyskała pobrań w miesiąc?
-około 630 - nie jest to dużo, ale nie jest też mało.
Wiele pobrań (szacuje, że około 300) to ludzie w wykopu którzy zainteresowali się moją grą dzięki temu wpisowi: https://www.wykop.pl/link/5059...
Według Sklepu Play 78% pobrań jest z Polski, 11% z Wielkiej Brytanii, a reszta z USA, Hiszpanii i innych krajów.
Ile kasy z reklam?
Reklama pełnoekranowa uzyskała aż 85% wszystkich przychodów z reklam w porównaniu do banera, który miał tylko 15%, pomimo, że wyświetla się cały czas. Jaki wniosek z tego? W przyszłej aktualizacji wywalę chyba reklamę typu baner z mojej gry i tyle :D Wpłynie to zdecydowanie na lepszy odbiór gry.
Reklama pełnoekranowa uzyskała większą kwotę pomimo to że jej wyświetlenia były 4 razy mniejsze.
Z reklam mało zarobiłem, kwoty nie mogę podać bo wiadomo - regulamin AdMob'a, ale nie starczyłoby nawet na najtańszy obiad w gastronomii.
Ale chwila, przecież żeby coś wypłacić sobie z tych reklam trzeba najpierw uzyskać 300 zł łącznego salda konta, więc jeszcze długo minie zanim wypłacę coś sobie z reklam.
Dwie grafiki z Ad Sense'a:
Wkrótce odpalę reklamę na Facebooku typu (instalacje aplikacji), wiem że skieruję ją do grupy odbiorców, którzy mają coś wspólnego z:
-gry mobilne
-gry strategiczne
- i właśnie co dalej, które grupy docelowe wybrać najlepiej ?
Zastanawiam się również czy nie wrzucać gifów na różne strony z nimi. Gdzieś przeczytałem, że to bardzo pomaga. Co jeszcze mogę zrobić?
Jeśli masz doświadczenie w marketingu gier możesz się nim podzielić, bym nie popełnił np. twoich błędów podczas marketingu.
Obserwujcie tag: #HexanDEV, by być na bieżąco z moimi publikacjami!
Mile widziana opinia również o samej grze. Dzięki!
Komentarze (41)
najlepsze
W związku z tym nie dziwi mnie fakt, że praktycznie nic nie zarobiłeś na grze skoro nie dbasz o podstawowe kwestie w zakresie zarządzania, marketingu i monetyzacji swojej gry. Z poniższego diagramu nie wdrożyłeś
Artykuł z którego pochodzi grafika -> link.
Ja widziałem gdzieś na jutubie film gościa w którym omawiał swoją drogę do game-devu z prawdziwego zdarzenia. W sensie takim że zaczął na tym faktycznie zarabiać sensowną kasę. No i w filmie przedstawiał chyba ze 30 gier które stworzył zanim odniósł jakiś tam większy sukces. Nie ma się zatem co zniechęcać, tylko działać dalej :)
To chyba
Nikt nie zostaje milionerem po wydaniu dwóch gier ;)
Dobra walić ten regulamin, choć tak szczerze to też nie znalazłem tego zapisu w Admobie. Sugerowałem się tylko wpisami innych osób o zarobkach. Oni też pisali że regulamin nie pozwala dzielić się danymi.
Dziś dzięki 40 nowym osobom zarobiłem 1.36. Jedna osoba kliknęła w reklamę. Łącznie przez miesiąc zarobiłem 14 zł 46 groszy. ¯_(ツ)_/¯
Co wy na to bym za 2 miesiące znowu zdał tym razem pełną i
Niestety 630 to jest bardzo malo dla gry freemium.
Teraz w tym nie siedze, ale pamietam, ze pod iOS, jak kilka lat temu puszczalo sie freemium to robilo 1000-10k w jeden dzien. Oczywiscie ,zeby sensownie zarobic z reklam trzeba miec setki tysiecy aktywnych userow.
Tu mamy Androida, ktory IMO jest cholernie trudnym rynkiem.
Tak czy siak, trzymaj zapal bo gra jest bardzo dobra!