To teraz: zgoda KE, spadek akcji, przejście akcji na giełdzie i 51% poza granicami kraju. Fora ze dwora. Kupią firmy powiązane z USA, Izraelem i wydobyciem ropy.
@Pawel993: Leję tylko motul'a - do silnika, skrzyni, dyferencjału, remonty na bieżąco i już mam zrobione prawie 300tys, z czego był cofnięty jak wracał z zagranicy o ~80k (jak wyliczyłem) a więc możliwe że powoli dobijam do 400tys km i silnik nie kopci, nie ma problemów z odpalaniem, działa jak złoto - warto dbać o dobrej jakości auto i sięgnąć wiedzy mechanicznej. Ma już 21 lat i jedyne co pada to
@Neron321: JPRDL. Konkurencja dwóch firm z pakietem kontrolnym państwa a więc tym samym właścicielem którzy sami od siebie kupowali paliwo gdy było bliżej.
Szczerze? Nie bardzo rozumiem ten ruch. Chodzi chyba tylko o to, żeby mieć większą kontrolę nad wszystkim i móc tym centralnie zarządzać z Warszawy. Bo jak widać, centralne planowanie to domena tego rządu. Była próba centralnego sterowania cenami prądu, to kto wie, może będzie centralne sterowanie cenami paliw :) Gdańsk to musi być wniebowzięty że taki podatnik im ucieka...
@michau6211: Ja widzę dwie powody. 1. Zwiększenie wartości Orlenu. Po co? Słyszałem plotki, że Orlen będzie współfinansował budowę elektrowni atomowej. A Jak będzie miał większą wartość, to i większe kredyty dostanie.
2. Najbardziej oczywisty powód - zabranie z Trójmiasta kranika z pieniędzmi. Lotos płaci ogromne podatki, a w takim wypadku wszystko przejdzie tam, gdzie siedzibę ma Orlen - czyli daleeeeko od północy.
@varmiok: Ty tak na poważnie ? Przecież to jest państwowa synekura. Jak wzrastają koszty to ty płacisz więcej na stacji. Człowieku przecież Orlenem kieruje taki "specjalista" d/s petrochemii jak Obajtek.... To nie ma nic wspólnego jakimkolwiek rynkowym biznesem.
Fuzja doprowadzi w końcu do porządku na rynku paliw w Polsce, krzyczenie hura-dura zniknie konkurencja (sztuczna) jest dla mnie dziwne i kompletnie bez argumentów (po za emocjonalnymi)... wzmocnienie Orlenu może korzystnie wpłynąć na polską gospodarkę.
@madmax2012: Tu się można zgodzić, o ile konkurencja jest dobra to w tym wypadku konkurencja na rynku wewnętrznym paliw to nic dobrego. Za to na rynku zewnętrznym gdzie negocjowane są ceny lepiej mieć jeden wielki podmiot który będzie w stanie wynegocjować lepsze stawki aniżeli 10 pomniejszych podmiotów i każdy z osobna musiałby je negocjować.
Choć nie można tego mylić z jakimś ruchem pro-społecznym gdzie nagle cena paliwa spadnie o połowę ku
Komentarze (214)
najlepsze
Mam nadzie ze zakup nie dojdzie do skutku...
@Neron321: Medicover to co?
Gdańsk to musi być wniebowzięty że taki podatnik im ucieka...
1. Zwiększenie wartości Orlenu. Po co? Słyszałem plotki, że Orlen będzie współfinansował budowę elektrowni atomowej. A Jak będzie miał większą wartość, to i większe kredyty dostanie.
2. Najbardziej oczywisty powód - zabranie z Trójmiasta kranika z pieniędzmi. Lotos płaci ogromne podatki, a w takim wypadku wszystko przejdzie tam, gdzie siedzibę ma Orlen - czyli daleeeeko od północy.
@varmiok: Ty tak na poważnie ? Przecież to jest państwowa synekura. Jak wzrastają koszty to ty płacisz więcej na stacji. Człowieku przecież Orlenem kieruje taki "specjalista" d/s petrochemii jak Obajtek.... To nie ma nic wspólnego jakimkolwiek rynkowym biznesem.
pkn orleeeeeee
Tu się można zgodzić, o ile konkurencja jest dobra to w tym wypadku konkurencja na rynku wewnętrznym paliw to nic dobrego. Za to na rynku zewnętrznym gdzie negocjowane są ceny lepiej mieć jeden wielki podmiot który będzie w stanie wynegocjować lepsze stawki aniżeli 10 pomniejszych podmiotów i każdy z osobna musiałby je negocjować.
Choć nie można tego mylić z jakimś ruchem pro-społecznym gdzie nagle cena paliwa spadnie o połowę ku