@gorocky Równie dobrze można spytać czemu Uber nie zatrudni legalnych taksowkarzy i podniesie stawki. Przy obecnych kosztach prowadzenia działalności nie opłaca sie jeździć w uberze legalnemu kierowcy. Spółdzielnie w uberze/bolcie zajeżdżają auta 24h, kierowcom płacą grosze i często jeszcze od tych pieniędzy nie płacą podatku.
@gorocky Wiozłem kiedyś na uberze ojca-biznesmen przy kasie i córkę-rozpuszczona, źle wychowana. Kiedy dojechaliśmy na miejsce spytała czemu tak dużo wyszło. Na koniec skwitowała, że "jezdzilibys za 50gr za km i by ci sie opłacało". Ojciec spalił buraka i słowem sie nie odezwal, bo wie jakie sa koszty. Także polecam każdemu iść na swoje chociaż na miesiąc. Zapłacić ZUS, US, przeżyć i jeszcze coś z tego odłożyć. Moje argumenty pewnie Cie nie
Ale mi wstyd za Was drodzy rodacy czytając Wasze komentarze .. . Jeździłem na uberze, teraz jeżdżę na taxi, dodatkowo studiuję, znam oba środowiska. Pomijając tę część taksówkarzy z minionej epoki jedyną różnicą miedzy kierowcą taxi, a ubera jest fakt, że ten z ubera jest albo zbyt głupi żeby sie nauczyć na egzamin lub zbyt leniwy żeby poświęcić na naukę 3 tyg. Jeśli jedyną legalną formą zarobkowego transportu pasażerów jest taxi, to
@Sajfer007 może i masz rację... Ale połączenie Warszawa i taksówka mi akurat kojarzy się z oplem Zafira B, którego kokpit oklejony jest świętymi obrazkami i kolesiem, który nie włączył taksometru. Szkoda, że wtedy nie wiedziałem, że mogę iść do urzędu miasta na skargę ;) Ps. Jestem z Gliwic - miasta w którym w ostatnim roku spłonęło około 6 taksówek najtańszej z korporacji (Lider). Nie przekonasz mnie do normalności tej grupy zawodowej :)
@Sajfer007: Skoro taksiarze nie chcą kasy, to o co walczą? Dlaczego często tańsze firmy taksówkarskie są obrzucone jajkami, kierowcy atakowani, a samochody podpalane? Przecież to tylko zdrowa konkurencja, nie? Przecież im nie chodzi o kasę. Cały protest sprowadza się do tego, żeby wyeliminować tańszą konkurencję z rynku. Owszem, taksówki są droższe, mają nieco wyższe wymogi i trudniej im konkurować z Uberem czy innymi tego typu platformami. Sęk w tym, że wiele
Komentarze (72)
najlepsze
Czemu taksówkarze w takim razie nie przerzucą się na ubera ? xD
Ps. Jestem z Gliwic - miasta w którym w ostatnim roku spłonęło około 6 taksówek najtańszej z korporacji (Lider).
Nie przekonasz mnie do normalności tej grupy zawodowej :)
Cały protest sprowadza się do tego, żeby wyeliminować tańszą konkurencję z rynku. Owszem, taksówki są droższe, mają nieco wyższe wymogi i trudniej im konkurować z Uberem czy innymi tego typu platformami. Sęk w tym, że wiele