V8 oszczędniejsze niż R4 - w USA pokazano, że downsizing nie działa
Amerykańscy koledzy z "Car & Driver" postanowili sprawdzić, na ile mniejszy, doładowany silnik jest oszczędniejszy od klasycznej V8-ki. Odpowiedź: nie jest.
autoGALERIA_pl z- #
- #
- #
- #
- #
- 322
Komentarze (322)
najlepsze
Aczkolwiek, to jakie wartości ten cytryn osiągał do dziś robią wrażenie.
2.5 v6 170km mondeo mk3 minimalne w trasie 9. Realne średnie przy dynamicznej jeździe to okolice 15. Średnie w mieście korki plus butowanie ~17-19. Przy trasie z prędkościami 160-200 spokojnie 17-20
focus 2017 1,5 turbo @ ~200 koni. Trasa umiarkowana 100-140 + obwodnice
jak pisałem ford focus 1,5 ecoboost czterocylindrowy z września 2017, MY2018, 150 kunia @ 200. To jest ostatni wypust MK3. Silnik to wersja rozwojowa 1,6ecoboosta występował również w mondeo, kudze i pewnie innych, w mocach 150 i 182 konie. Co ciekawe wersja 150 koni fabrycznie na hamowni pokazuje zazwyczaj minimum 175 koników i 270nm. Wersja 182
@widme: nie, celem śrubowania norm w UE jest zapewnienie samowystarczalności energetycznej UE - czego auta spalinowe nie zapewnią. Koncerny samochodowe mogły iść dowolną drogą - ale i tak muszą dojść do samochodów elektrycznych - bo tylko energię elektryczną UE może produkować bez importu. Mogli wybrać drogę Toyoty (hybrydy) albo reszty koncernów (downsizing, DPF/GPF, oprogramowanie do oszukiwania testów, itd.)
LPG produkuje do 97% mniej zanieczyszczeń niz diesel i nie śmierdzi
Spalanie gazu w mieście w moim 1,6 wolnossącym to 10l/100. a benzyny 8,5/100.
Ja widzę oszczędność i nawet jak placę więcej za przegląd to kwota 2,4tys szybko się zwróci przy