A w tle oczywiście głos wiecznie niezadowolonej i zrzędzącej polskiej Grażyny/Karyny. No bo przecież zamiast tych głupot on powinien zająć się czymś poważnym. Np #!$%@? na jej zachcianki podczas gdy ona nic nie robi. Już mi się ciśnienie podniosło ( ͡°ʖ̯͡°)
@MagnitudeZero: a co ty tam wiesz, może to jest fanatyk silników? cała kuchnia zajeb...a stirlingami i od 6 rano pyk pyk puf pyk ... Carnot to jest król termy, jak ogień dżungli!
Przy okazji, inny pomysł (nad którym dość szeroko pracowano jakieś 30 lat temu) to silnik korzystający z nitinolu, czyli materiału, który po ogrzaniu wraca do pierwotnej postaci:
@Pawel993: zapewniam Cię że taki silnik zbudowano, przetestowano w mikro i makro skali. Następnie ówczesna myśl filozoficzna uznała, że taki wynalazek namnoży więcej problemów niż rozwiąże...i schowano do szuflady. Klasycznie tak po pitagorejsku bo nie daj bogowie jeszcze się niewolnicy znarowią albo ciemne masy zmądrzeją i będzie.
@Niech_moc_bedzie_z_toba: https://en.wikipedia.org/wiki/Vacuum_engine Tłok silnika zasysa gorące spaliny, które chłodzą się w tulei cylindra. Chłodzenie przebiega politropą zbliżoną do izobary, czyli stygnące spaliny zmniejszają ciśnienie wewnątrz tulei, dzięki temu w środku robi się podciśnienie. Nadciśnienie z drugiej strony tłoka przesuwa go. Następuje wydech zimnego gazu a zaraz po nim zassanie gorącego.
@kajak831: Nie, to coś innego sprawdziłem na wikipedii to na tym filmie jest silnik próżniowy zwany też połykaczem ognia, który ma nie ma cylindra i mieszacza czy tam zimnego i gorącego cylindra, a zamiast tego ma jeden i do tego zawór, który zamyka się po zassaniu gorących spalin, by te stygnąć zassały tłok w dół.
@kajak831: Takie rzeczy są bardzo ciekawe i nawet dziś mogłyby zostać jakoś spożytkowane i niektóre są. Takie silniki Stirlinga, to nie tylko małe modele, ale bywają też większe egzemplarze wytwarzające prąd. Tu przykład silnika Stirlinga o mocy 0.5 kW, a wikipedia podaje, że są zakłady, które wykorzystują ciepło odpadowe do napędzania silników Stirlinga do mocy 34 kW. Wracając do tego silnika próżniowego, ciekawe jak spisywałby się taki większy zasilany gorącymi
@Lorenzo_von_Matterhorn: w lecie jak są upalne dni może się przydać.,ja chciałem zrobić taki agregat pradotwórczy do zasilania elektronarzędzi,dało się tym zasilić choćby wkrętarkę akumulatorową. ale masz racje to jest nieefektywne do niczego więcej się nie nada,poza zasilaniem elektronarzędzi/ładowarki do telefonu,aterie do laptopa chyba by się też dało naładować.
Komentarze (115)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Edit:
Po obejrzeniu dokladniej widze ze ma kolega racje. Samo dostarczanie ciepla nie podtrzymalo dzialania silnika.
Tłok silnika zasysa gorące spaliny, które chłodzą się w tulei cylindra. Chłodzenie przebiega politropą zbliżoną do izobary, czyli stygnące spaliny zmniejszają ciśnienie wewnątrz tulei, dzięki temu w środku robi się podciśnienie. Nadciśnienie z drugiej strony tłoka przesuwa go. Następuje wydech zimnego gazu a zaraz po nim zassanie gorącego.
A może nawet pociąg.