Jak panewki trzymają się w korbowodzie? Profesor Chris wyjasnia
Dzisiaj taka luźna rozkmina na temat panewek i jak się one trzymają w korbowodzie. Pozdro
![qwertex](https://wykop.pl/cdn/c3397992/qwertex_0FsPNF5IMj,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 63
- Odpowiedz
Dzisiaj taka luźna rozkmina na temat panewek i jak się one trzymają w korbowodzie. Pozdro
Komentarze (63)
najlepsze
@GruncleStan: Obejrzałeś chyba jakiś inny.
1. dlaczego w silnikach są różne typy stopek tzn. jedne są proste i prostopadłe do osi korbowodu, zaś w przypadku takich silników jak FSO 1300/1500/1600 płaszczyzna stopki jest nachylona pod kątem względem osi korbowodu?
2. dlaczego Francuzi ładowali panewki bez zamków, skoro wszyscy inni ładowali normalnie?
1.
źródło: comment_w9j7QlS1AU9sYL3SWju4oD3Doo7FHKAi.jpg
Pobierz@PrinsFrans:
Zdradzę ci malutką tajemnicę, średnica czopów uwarunkowana jest głównie momentami zginającymi w wale korbowym, a nie naciskami na powierzchni panewek. Gdyby była uwarunkowana naciskami, to wtedy średnica czopu byłaby zbliżona do średnicy sworznia tłokowego.
Podparcie w 3 miejscach - większe momenty, a w efekcie większe przekroje wału i średnice czopów.
źródło: comment_V0PmchSY8PmgypLvfhF0YWXlSLR801j5.jpg
Pobierzźródło: comment_g5zqsOdPiW97iHxGHnr4Ux2thn6BD2Rs.jpg
Pobierzźródło: comment_NoZCZDcnR6nj3UCpvHeO0zX1QO48T9y6.jpg
Pobierz@Gixaar: nie sądzę. jaki to kłopot miejscowo utwardzić powierzchnię stopy korby podobnie, jak to robi się z czopami wału? zresztą, sam na filmiku mówił, że panewki pokryte są cienką warstwą materiału zmniejszającego tarcie, więc siłą rzeczy powierzchnia styku panewki z wałem