Procon Ten- czyli coś zamiast poduszek powietrznych
Procon ten to system bezpieczeństwa stosowany w Audi przed erą poduszek powietrznych. W momencie zderzenia czołowego przesuwająca się do tyłu skrzynia biegów ciągnęła stalową linę, która powodowała odsuwanie od kierowcy kolumny kierowniczej, a pasy napinały się. Prosty i genialny pomysł.
nowynawykopie1 z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 77
- Odpowiedz
Komentarze (77)
najlepsze
@Wariat_Z_Mokra_Glowa: W maluchu był inny "system" na tą okazję. Przy strzale z tyłu przeważnie łamał się fotel, zabezpieczając siedzącego w fotelu przed złamaniem karku ;)
- upierdliwe to było przy pracach serwisowych, np przy wyciąganiu skrzyni przeszkadzało
- znaczna część aut jeżdżących u nas miała to zdemontowane / niekompletne, linki poucinane itp. Albo ktoś sobie prace serwisowe ułatwiał albo te auta po poważnych dzwonach były
- nawet przy umiarkowanym dzwonie ten wynalazek powodował ze kolumny zawieszenia schodziły się do środka,
na co komu kręgosłup kiedy czaszka rozwalona o kierownicę
Jednym zaliczyłem stłuczkę na światłach - poduszki nie wybuchły, mimo słabego uderzenia kierownica się delikatnie schowała.
Drugą bez poduszek zaliczyłem konkretniejszego dzwona - wyrwało silnik i skrzynie, złamało ścianę grodziową, wygięło słupek i dach przez co drzwi nie mogłem otworzyć. Procon-ten zadziałał wbijając kierownicę w zegary i odpalając napinacze pasów. Ogólnie mimo całkowitej kasacji z auta udało mi
Innym dziwnym zabiegiem konstrukcyjnym, który
@Hrabia_Serek_von_Hochland: bullshit
@bartja: To raczej miałeś Audi 100, bo na A6 setkę model C4 przechrzcili w 1995 roku z kosmetycznymi zmianami.
@jeanpaul: Dokładnie tak miałem, jeździłem wtedy prywatnie (koniec lat 90) różnymi gratami typu 125p a takie Audi 80 to była przepaść technologiczna i finansowa. No ale z czasem marzenie razem z pojazdem się zdewaluowało ;)
Potem jakoś przestałem się "jarać samochodami" i zaczęło mi zależeć głównie na ekonomicznych aspektach eksploatacji samochodu, które z czasem ewoluowały do posiadania samochodu z którym jest jak najmniej problemów