@mackw: wylaczona ja z nastepujacych powodow: - wymagala duzego zespolu utrzymaniowego. Elektrycy, elektronicy zabytkowych technologii, czyli koszty ludzkie - zespol utrzymaniowy starzal sie i przechodzil na emerytury, nowi nie specjalnie chcieli poznawac i wdrazac sie w obsluge odry, czyli Business continuity - nie dalo sie jej sensownie zinterfejsowac ze swiatem zewnetrznym. Jako ciekawostke dodam, ze wdrozeniu nowego systemu towarzyszyly duze protesty obslugi , ktora byla przyzwyczajona do starego systemu
@astraldreamer84: Nowomowa ma się dobrze i dziś.Używają jej ludzie, którzy muszą zrobić wrażenie, że coś potrafię.Posłuchaj naszych"polityków"-i to już od szczebla gminy! Natomiast każda grupa zawodowa, a nawet każdy zakład mial swoją gwarę. Chodzilo o szybkie, a precyzyjne określenie jakiegoś przedmiotu czy cechy.Akurat kolej miała duże zasoby takich słów czy określeń.Ale również na kolei powstałe zaraz po wyzwoleniu komisja, która normowała jak ma się nazywać.W spadku po niej zostały takie słowa
Komentarze (56)
najlepsze
- wymagala duzego zespolu utrzymaniowego. Elektrycy, elektronicy zabytkowych technologii, czyli koszty ludzkie
- zespol utrzymaniowy starzal sie i przechodzil na emerytury, nowi nie specjalnie chcieli poznawac i wdrazac sie w obsluge odry, czyli Business continuity
- nie dalo sie jej sensownie zinterfejsowac ze swiatem zewnetrznym.
Jako ciekawostke dodam, ze wdrozeniu nowego systemu towarzyszyly duze protesty obslugi , ktora byla przyzwyczajona do starego systemu
Nowomowa ma się dobrze i dziś.Używają jej ludzie, którzy muszą zrobić wrażenie, że coś potrafię.Posłuchaj naszych"polityków"-i to już od szczebla gminy!
Natomiast każda grupa zawodowa, a nawet każdy zakład mial swoją gwarę. Chodzilo o szybkie, a precyzyjne określenie jakiegoś przedmiotu czy cechy.Akurat kolej miała duże zasoby takich słów czy określeń.Ale również na kolei powstałe zaraz po wyzwoleniu komisja, która normowała jak ma się nazywać.W spadku po niej zostały takie słowa
Komentarz usunięty przez moderatora