Korporacje taksówkarskie są mniej efektywne ekonomicznie ze względu na przestarzałą organizację - dlatego podejrzewam, mają spore koszty (głównie osobowe - bo wciąż większość zleceń jest na telefon, który ktoś musi odebrać). Skoro większe koszty to mniejszy dochód i podatki. Choć nie przeczę, że mogą kombinować z kosztami (ale tego nie wiem). Cyfrowy Uber ma mniejsze koszty więc większe dochody i więcej płaci.
Co do rozliczeń to zdaje się, że zdecydowana większość zawodowych
@cieliczka: kierowcy ubera, czy tzw spółdzielnie wystawiają uberowi faktury okresowo na podstawie rozliczeń z apki i na ich podstawie dostają kasę z ubera. Od tych faktur normlanie podatki płacą w zależności od formy działalności (vat/nie vat etc). Piszę spółdzielnie bo już coraz mniej jest kierowców którzy bezpośrednio z uberem się rozliczają. Spółdzielnia to firma która ma licencję na przewóz osób i zatrudnia wielu kierowców którzy śmigają dla ubera, dzięki temu wszystko
@cieliczka: Stawki są w Twoim wpisie nieaktualne, ale podobne: http://www.prawo.egospodarka.pl/akty/pliki/monitor-polski/2016/000/1120/pdf str. 21. (screen załączony) . Kwota dla miasta 500 000+ to 253 PLN, alke nadal można odliczyć od tej kwoty (lub odpowiednio niższej - wielkość miasta) większą część składki zdrowotnej, aktualnie 255,99 PLN.
Odejmując od kwoty 253 PLN wartość 255,99 PLN ile zostaje nam podatku dochodowego do zapłaty?
No tak, ale to przecież zły Uber nie płaci w Polsce podatków, tylko
Można sobie śmieszkować, ale prawda jest zwyczajnie taka, że przez ubera trudniej wydymać klienta i ludzie wolą ubera. Gdyby sałaciarzom było tak bardzo źle to przenieśliby się do ubera.
@marekmarecki44 to może warto zadać sobie jednak to pytanie. Nie wiem skąd wziąłeś info o tym, że trzeba przepracować kilka lat jako kierowca... W Warszawie wystarczy zdać egzamin, dac oświadczenie o niekaralności, zwrócić badania kierowcy zawodowego i już. To wszystko. Nawet samochodu nie musisz mieć. W trójmieście na przykład nie ma egzaminu z topografii miasta. Musisz być tylko niekarany. No i mieć działalność. Doszliśmy do sedna. Może właśnie niekaralność to problem kierowców
@tarasino dlatego taksówkarze walczą też z tą patologia. Protest był przeciwko nielegalnym przewoźnikom, a nie uberowi jak co po niektórzy myślą. Możesz oszukiwać i jeździć bez egzaminu, ale wtedy musisz u kogoś bo nie dostaniesz licencji jak nie masz zdanego egzaminu
@n8n8n8n: Pod warunkiem że znają miasto i potrafią rozmawiać po polsku. Rok temu miałem pewność co do jakości, teraz Uber to loteria i to nie dużo tańsza od taksówki.
Tak mnie jedno zastanawia w tym całym uberze... jakim cudem ta firma jest ciagle na minusie? Koszty działalności jaka prowadZi są minimalne w skali działaności. Oni kisza w zasadzie tyko ogarnąć aplikacje plus rozliczanie płatności, ale to się robi automatycznie. Jakim wiec cudem przychody za niższe od kosztów? Jakie to koszty?
PS. A i nie wiem jak gdzie indziej ale w Polsce podobno płacą kary za kierowców którzy zostaną złapani przez policję lub ITD a te kary to po 8tys w górę( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (198)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
źródło: comment_I2jWNqtDJITU8RU6yAjMRLO5h73AcH2W.jpg
PobierzCo do rozliczeń to zdaje się, że zdecydowana większość zawodowych
Kwota dla miasta 500 000+ to 253 PLN, alke nadal można odliczyć od tej kwoty (lub odpowiednio niższej - wielkość miasta) większą część składki zdrowotnej, aktualnie 255,99 PLN.
Odejmując od kwoty 253 PLN wartość 255,99 PLN ile zostaje nam podatku dochodowego do zapłaty?
No tak, ale to przecież zły Uber nie płaci w Polsce podatków, tylko
źródło: comment_7DoFqztDcrA3T1kfUrPJTfXi7NZu9EW4.jpg
Pobierzźródło: comment_dZZuNrKli3PDBYRRB6AG4Q4B7VfniKQA.jpg
PobierzPS. A i nie wiem jak gdzie indziej ale w Polsce podobno płacą kary za kierowców którzy zostaną złapani przez policję lub ITD a te kary to po 8tys w górę( ͡° ͜ʖ ͡°)