Zarobki do 20 tys. miesięcznie. Brak miejsca na błąd. Kontrolerzy lotów o...
Wyszkolenie jednego specjalisty kosztuje ponad milion złotych. W Polsce jest ich zaledwie 570. Kontrolerzy ruchu lotniczego zazwyczaj są niewidoczni, choć codziennie dbają o bezpieczeństwo 2500 samolotów
mat9 z- #
- #
- #
- #
- 203
Komentarze (203)
najlepsze
Prawdą jest,że mają wysoko postawione BHP które respektują, ale błędy zdarzają się wszędzie.
Chociaż w tej sytuacji wina kontrolera nie była jednoznaczna. Wyrok dla jego zabójcy też śmieszny.
@nabzd:
- This is control, request denied
- Tango Victor November twenty four, what reason control
- Your news are fake Tango Victor November twenty four ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Potem bedzie praca pod nadzorem za rownie niewielkie pieniadze, i dopiero po tym etapie zaczynasz zarabiac ok 10k netto miesiecznie.
Rekordzista z Francji (chyba) zarobil 1 mln przez rok.
To jest chyba ten zawód któremu przydałoby się aby AI przejęło robotę.
Byl w wojsku, jakies 20+ lat temu i posadzili go na jakims radarze w jednostce pod Bydgoszcza. Z pilotami nie rozmawial ale mial pilnowac co lata i dzwonic gdzies jak samolot przelecial.
Codzinnie rano po 6 lecial lot chyba z Warszawy do Gdanska, wiec codzinnie dzwonil: "Jest, leci godzina ta i ta", nigdy sie to nie zmienialo.
Ktoregos dnia zachlal i spoznil sie do
Wszyscy ktorzy tam pracowali/sluzyli jezdzili dieslami. Przypadek? Nie calkiem. Mieli tam awaryjny generator do tego radaru jakby zasilanie padlo. No i obowiazek, zeby raz w tygodniu uruchomic go na godzine, zeby sprawdzic czy dziala i utrzymywac go w funkcjonalnym stanie. Oczywiscie co? Generator byl uruchamiany raz na miesiac na piec minut, a caly diesel dostarczany do niego przez wojsko ladowal w zbiornikach samochodow pracownikow...
Na http://lotnictwo.net.pl można sobie sporo poczytać o realiach pracy jako kontroler ruchu lotniczego.
Ostra rekrutacja, bardzo długie szkolenie (z groszowymi zarobkami) i polska tradycja - kumoterstwo i nepotyzm - w PAŻP.
Przyzwoite wynagrodzenie (+10.000,00 zł) finalnie otrzymują naprawdę nieliczni.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
@Vadm: pierwszy etap to test pismeny (a/b/c/d) i angielski, jak bylem na tym to przyszlo ok 300 osob, a byly 3 tury, czyli kolo 1000 osob podeszlo.
na drugi etap czyli testy komputerowe przeszlo ok 150
a dalej tak jak piszesz. ja odpadlem na etapie gdzie trzeba bylo zapamietywac
@Pawliko: to akurat wiem, bo widziałem kiedyś program o ludziach, którzy rekonstruują zapisy z czarnych skrzynek.
otóż okazuje się, że jest to cecha wrodzona. jak robią nabór na takie stanowisko, to puszczają takie nagrania kandydatom... i po prostu większość ludzi tego kompletnie nie rozumie, a pewna grupa - tak,
ech ten Hollywood. na filmach zawsze wszyscy się zbiegają do kontrolera, który ma 'sytuację', ciasno go obstępują i wyrażają chaotyczne opinie.
@5bfb985e0456344842c50354b017ee00:
Technicznie to spokojnie się da zastąpić, ale cywilne lotnictwo jest dosyć zacofane pod względem IT: samoloty do dziś latają z analogowymi radiostacjami z modulacją AM (i dochodzi do wypadków jak ktoś coś źle usłyszy).
Do sensownego działania takiego systemu, najpierw trzeba by było wprowadzić komunikację cyfrowa między samolotami i kontrolą lotów.
Obecnie taki system to by było kuriozum w stylu
Z tego co mówił wychodziło na to że mało który cieszy się emeryturą dłużej niż kilka mc.
o jest
https://www.tvn24.pl/czarno-na-bialym,42,m/czarno-na-bialym-zycie-pod-kontrola,866945.html