@Syskiev: C-----a chropowatość, kratery i mikropęknięcia, zmiana struktury. Zajebista jakość, rzeczywiście... Jedyny plus, że można obrobić dziwne kształty. Powoli i drogo
@ibeafraidi właśnie robi taką wstępną spęczke jak na filmie. Potem idzie na walcarke i najwięcej obręczy do zestawów wózków kolejowych. Nie wiem czy pamiętasz jak dawniej na stacji PKP szedł taki pan i stukał w koła wagonów młotkiem. Sprawdzał czy taka obręcz nie pękła ;)
Jak taka rozgrzana bryła metalu trochę ostygnie i uderzy w nią prasa to wtedy odpada ciemniejsza warstwa, co to jest i czy można taki odpad później ponownie przetopić?
@sonic302 to jest tzw. Zendra czyli w uproszczeniu tlenki w tym przypadku zelaza. Odznaczaja sie bardzo duza twardoscia i zazwyczaj sie je usuwa przy obrobce mechanicznej. Co do odzysku, tak, jest uzywana ponownie.
Komentarze (51)
najlepsze
https://youtu.be/jjlml4MGVYc
@Syskiev: C-----a chropowatość, kratery i mikropęknięcia, zmiana struktury. Zajebista jakość, rzeczywiście... Jedyny plus, że można obrobić dziwne kształty. Powoli i drogo
@salvador5000: chyba nadal chodzi
Komentarz usunięty przez moderatora