Koenigsegg stworzył silnik pozbawiony wałka rozrządu
Koenigsegg, szwedzki producent supersamochodów, stworzył pierwszy silnik pozbawiony wałka rozrządu. Konstrukcja o nazwie Freevalve ma bardzo ciekawą i niespotykaną konstrukcję.
janusz_najwspanialszy z- #
- #
- #
- #
- #
- 45
- Odpowiedz
Komentarze (45)
najlepsze
Raczej każdy z tych koncernów byłby w stanie opracować taki silnik, a czemu nie ma ich w powszechnym użytku? Pewnie chodzi o kasę jak zwykle.
Jeśli ma to mieć przewagę nad mechanicznym rozrządem to potrzebujesz płynnie kontrolować skok zaworu czyli precyzyjnie sterować ilością cieczy i jej przepływem w siłowniku. Bo mechaniczne wynalazki typu VTEC już istnieją i nawet dają radę.
Poza tym musisz sobie dać radę ze stabilnością tego skoku kiedy grzybek wydechu osiąga ponad 1000 stopni a trzonek całe to ciepło przewodzi do siłownika.
A na koniec masz
Bruce Lee dowiedział się, że gdzieś na świecie jest człowiek, który lepiej zna wschodnie sztuki walki od niego. Jest to Franek Kimono. Poleciał więc do Polski szukać go. Chodził cały dzień, aż w końcu znalazł jego dom. Puka do drzwi i otwiera mu mama Franka Kimono.
- Jest Franek?
- Jest, ale śpi.
- Nieważne, to zajmie mi kilka minut.
Temat trochę stary, ale może kogoś zainteresuje ( ͡º ͜ʖ͡º)