mnie wystarczyła jedna noc z kartką z najczęściej padającymi pytaniami (w sumie było ich chyba z 80), którą dostałem w swoim ośrodku, ale fakt, że zadają bezsensowne pytania np jaka ustawa reguluje xxx z którego roku itp. :P
Uprawnienia prawie wszyscy mają ważne do 2021 roku. W ciągu 3 lat wiele jeszcze się może zmienić.... Rozmawiałem z gościem który prowadzi akredytowany ośrodek szkolenia z wszystkimi pozwoleniami od UDT i powiedział że to zwykłe naciąganie ludzi na kasę... A każdy kto kupił uprawienia bez żadnych egzaminów szybko zostanie zweryfikowany już podczas pierwszego uruchomienia wózka widłowego...
@Sairanix: Te kilka godzin które wymagane są przez rozporządzenie też nie nauczą cię obsługi wózka. Liczy się praktyka, tak samo jak przy prowadzeniu samochodu. UDT po prostu chce zarobić troche kasy ;)
Całe szczęście mam świadectwo wystawione przez UDT, ale i tak uważam że to jest jakiś #!$%@? skandal. Rząd wg. swojego widzimisię wprowadza rozporządzenie i cyk de facto prawo sobie może wstecz zadziałać.
Wydaje mi sie ze samo szkolenie, badania, egzamin, kasa to chyba najmniejszy problem.
Gorszy aspekt to kwestie prawne po odbyciu egzaminu, czestsze kontrole zakladow pracy za jakis czas i drastycznie wieksza odpowiedzialnosc finansowa i karna za niedopelnienie obowiazkow przez operatora.
Np. w przypadku eksploatacji wozka za zly stan urzadzenia to operator bedzie obciazany finansowo za to ze zgodzil sie poruszac niesprawnym wozkiem, zle sprawdzil lub czegos nie sprawdzil bo praca/czas nie pozwala
Komentarze (298)
najlepsze
Gorszy aspekt to kwestie prawne po odbyciu egzaminu, czestsze kontrole zakladow pracy za jakis czas i drastycznie wieksza odpowiedzialnosc finansowa i karna za niedopelnienie obowiazkow przez operatora.
Np. w przypadku eksploatacji wozka za zly stan urzadzenia to operator bedzie obciazany finansowo za to ze zgodzil sie poruszac niesprawnym wozkiem, zle sprawdzil lub czegos nie sprawdzil bo praca/czas nie pozwala
źródło: comment_hMsyF1vQaCI1AM1wpxrAxENqRH6v2lmO.jpg
Pobierz