Przeznaczeniem ST44 jest masakrowanie torów i przewożenie bardzo ważnych rzeczy. W związku z tym że lokomotywa pochodzi z bratniego kraju, posiada ona szereg interesujących możliwości:
Zużywaczka torów: dzięki nowatorskiej konstrukcji po torach którymi przejedzie ST44 nie przejedzie już nic poza SM42 luzem. Warczący Gagarin: specjalnie ustawiony dźwięk silnika nie do pomylenia z czymkolwiek innym, budzi grozę w sercach imperialistów. Mobilny Lenin: każda ST44 posiada mini-ołtarzyk dla Lenina w każdej kabinie, wraz z zestawem świec i
nie mogło jej zabraknąć w (wg mnie najładniejszej) kolekcji opakowań z czekolad. Hobby (dodruk Kolekcjoner) z obrazkami spod pędzla Bohdana Wróblewskiego. Jeśli ktoś chętny to do zebrania 360 sztuk (pomijając różnice w kolorach oraz w innych szczegółach).
@Zwardi: myślę, że przy tej okazji warto wspomnieć jako ciekawostkę, inny silnik stosowany w radzieckich lokomotywach spalinowych, mianowicie kopię silnika Fairbanks-Morse 38 8-1/8, czyli silnik 10D100, stosowany w lokomotywie TE10. Jest to 10 cylindrowy, przeciwsobny, dwusuwowy silnik wysokoprężny o mocy 3000 KM. Silnik posiada 10 pionowych cylindrów w każdym cylindrze od góry i od dołu są tłoki, kiedy tłoki zejdą się do siebie tworzą na środku wysokości cylindra
Pytanie laika: dlaczego lokomotywy zamieniają energię z silnika spalinowego na elektryczną dla kilku silników elektrycznych, zamiast posiadać kilka spalinowych? Wydawałoby się, że na takiej zamianie będą straty energii, ale pewnie coś mi umyka. Zawsze mnie to zastanawiało.
@Tril: @Altar: raczej polecałbym wyobrazić sobie sprzęgło, bo skrzynia to jeszcze by się zmieściła jakoś :> Zamiana energii ze spalinowego w energię elektryczną to nic innego jak przekładnia napędu :>
Fajny film. Kiedyś miałem okazję jechać w kabinie takiej z niedoszły teściem.wrazenia były w h-j ale już wiem w sumie czemu chciał żebym sobie w czasie jazdy zobaczył przedział transmisji. Chciał mnie otruc dziad jeden.
Kiedyś znalazłem na YT, o budowie Sowieckich lokomotywm, filmy są po rosyjsku jedna wiele można zrozumieć bo cały czas widać o czym mówią, ST44 akurat nie ma jednak są inne ciekawe lokomotywy ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (54)
najlepsze
Zużywaczka torów: dzięki nowatorskiej konstrukcji po torach którymi przejedzie ST44 nie przejedzie już nic poza SM42 luzem.
Warczący Gagarin: specjalnie ustawiony dźwięk silnika nie do pomylenia z czymkolwiek innym, budzi grozę w sercach imperialistów.
Mobilny Lenin: każda ST44 posiada mini-ołtarzyk dla Lenina w każdej kabinie, wraz z zestawem świec i
Jest to 10 cylindrowy, przeciwsobny, dwusuwowy silnik wysokoprężny o mocy 3000 KM. Silnik posiada 10 pionowych cylindrów w każdym cylindrze od góry i od dołu są tłoki, kiedy tłoki zejdą się do siebie tworzą na środku wysokości cylindra
https://www.youtube.com/watch?v=wEETEOcQW90
Wydawałoby się, że na takiej zamianie będą straty energii, ale pewnie coś mi umyka. Zawsze mnie to zastanawiało.
Zamiana energii ze spalinowego w energię elektryczną to nic innego jak przekładnia napędu :>
Sprzedam lokomotywę ST-44 - 700 000 PLN
https://www.wykop.pl/wpis/25973041/poniewaz-juz-po-dobranocce-to-lecimy-z-koksem-ʖ-w/