Dwa tłoki w jednym cylindrze - nowy pomysł na super wydajnego diesla.
Niezwykła konstrukcja, wywodząca się z silników okresowych pozwala na osiągnięcie wydajności niespotykanej do tej pory w silnikach diesla. Silnik nie posiada głowicy ani rozrządu, podwójny układ cylindrów zapewnia mu dwukrotny skok tłoka, w stosunku do klasyczny konstrukcji.
BArtus z- #
- #
- #
- #
- #
- 162
Komentarze (162)
najlepsze
Żadnej normy nie będzie w stanie osiągnąć.
Nie bez powodu są te zastosowania "militarne". Tam się nikt nie przejmuje tym, że dubluje się to z generatorem zasłony dymnej...
A żeby powiedzieć coś, odkrywczego, to czym bym się przejmował poza emisją to kwestia wyważenia silnika. 3 cylindry to nie najlepsza konfiguracja dla dobrego wyważenia, ale może i to są w stanie jakoś przeskoczyć. Może jakieś dodatkowe masy ruchome.
@eloar: 3 cylindry w jednym rzędzie owszem. Za to bokser mający dwa rzędy po trzy cylindry jest wyważony świetnie.
Tylko że ten silnik to tak średnio, bo w zasadzie to jest dwusuw.
A co do nowości tego pomysłu:
https://en.wikipedia.org/wiki/Opposed-piston_engine
Cytat z Wikipedii (czołg T-64):
https://pl.wikipedia.org/wiki/T-64
A tutaj brytyjska myśl techniczna z 1943 roku (https://pl.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic):
Problemy się zaczynają kiedy powstaną nieszczelności i tłoki zaczną się przepychać i kuleć.
Z tym "nowy pomysł" to informacja nieprawdziwa.