@gumamp: mam w dwóch pojazdach (ale nie czysty propan, tylko poł na pół propan i izobutan). Wówczas taka mieszanina ma własciwosci bardzo zblizone do klasycznego r134. Praktycznie nic nie trzeba kombinowac/przerabiać. Spuszczasz resztki starego czynnika, robisz próżnie napuszczasz nowego w ilości 1/3 wagowo w porównaniu do r134 (czyli jak układ miał pojemnosc 600g r134, to lejesz 100g propanu i 100g izobutanu) i mrozi jak marzenie. Co kiekawe te weglowodory pracuja
@gumamp: Propan/ izobutan toksyczny nie jest wcale. Mozesz sie nim inhalowac i conajwyzej troche sie w głowie zakreci, ale nic ci nie bedzie. Jest wybuchowy przy odpowiednim stężeniu, ale preciez komora silnika nie jest szczelna i w wypadku awarii/ wycieku gaz szybko sie rozejdzie w powietrzu. A nawet jakby wybuchł, to nic złego sie nie wytraci.
Ten nowy za to jest nieco mniej wybuchowy (o jedna klase nizej), ale jak
Najczęstszym środkiem gaśniczym, który wykorzystywany jest przez straż pożarną to woda.
No raczej nie, z pożarów aut jakie widziałem to lali pianą, albo proszkiem. Aczkolwiek uważam, ze społeczeństwo powinno wiedzieć kto przegłosował w UE tak niebezpieczny dla zdrowia i życia środek i ich #!$%@?ć na zbity pysk, razem z tymi od cenzury internetu. Z jednej strony wprowadzają wysokie normy euro spalin i inne środki bezpieczeństwa, a z drugiej takie coś, posiadając alternatywne
Tia, to jest dopiero ciekawe, władza decyduje jakich czynników chłodzących wolno używać w samochodach, a dopiero potem następują "konsultacje społeczne", czyli dyskusja, dlaczego te co władza klepnęła są złe.
Ludki, z tego morał jest taki, że raz, UE jest bardzo niedemokratyczna. Jeśli wam mówią, że "Unia i demokracja" - to kłamią i nie łykajcie kitu. Dwa, w poszczególnych krajach niby jest demokracja, przykładowo w Polsce. No ustrój oficjalnie demokratyczny. A jak wygląda
@Neratin: No to o co jest cała afera? Mogę sobie legalnie napełnić klimę propanem? (Pomijając na razie czysto techniczne kwestie, czy mi to zepsuje klimę czy nie).
@Perlator: Czynniki chłodnicze mają znormalizowany system oznaczeń. Identyfikacyjny numer kodowy czynnika chłodniczego jest poprzedzony literą R (od słowa refrigerant). System kodów czynników chłodniczych jest oparty na normie ISO 817 — Organie Refrigerants — Number Designations oraz PN/M-04611 — Chłodnictwo. Oznaczenia czynników chłodniczych. Zasady kodowania są następujące:
Dla jednorodnych czynników będących węglowodorami lub pochodnymi węglowodorów oznaczenie kodowe buduje się w sposób następujący:
pierwsza cyfra oznacza ilość atomów węgla pomniejszoną o jeden, przy czym w przypadku metanu i jego pochodnych liczbę zero
Komentarze (100)
najlepsze
Jedno słowo.
Praktycznie nic nie trzeba kombinowac/przerabiać.
Spuszczasz resztki starego czynnika, robisz próżnie napuszczasz nowego w ilości 1/3 wagowo w porównaniu do r134 (czyli jak układ miał pojemnosc 600g r134, to lejesz 100g propanu i 100g izobutanu) i mrozi jak marzenie.
Co kiekawe te weglowodory pracuja
Jest wybuchowy przy odpowiednim stężeniu, ale preciez komora silnika nie jest szczelna i w wypadku awarii/ wycieku gaz szybko sie rozejdzie w powietrzu. A nawet jakby wybuchł, to nic złego sie nie wytraci.
Ten nowy za to jest nieco mniej wybuchowy (o jedna klase nizej), ale jak
No raczej nie, z pożarów aut jakie widziałem to lali pianą, albo proszkiem. Aczkolwiek uważam, ze społeczeństwo powinno wiedzieć kto przegłosował w UE tak niebezpieczny dla zdrowia i życia środek i ich #!$%@?ć na zbity pysk, razem z tymi od cenzury internetu.
Z jednej strony wprowadzają wysokie normy euro spalin i inne środki bezpieczeństwa, a z drugiej takie coś, posiadając alternatywne
@publiczny2010: Główny składnik piany gaśniczej to woda (około 95%)
Ludki, z tego morał jest taki, że raz, UE jest bardzo niedemokratyczna. Jeśli wam mówią, że "Unia i demokracja" - to kłamią i nie łykajcie kitu. Dwa, w poszczególnych krajach niby jest demokracja, przykładowo w Polsce. No ustrój oficjalnie demokratyczny. A jak wygląda
No to o co jest cała afera? Mogę sobie legalnie napełnić klimę propanem? (Pomijając na razie czysto techniczne kwestie, czy mi to zepsuje klimę czy nie).
O to, że jak zwykle wykopki robią aferę na temat o którym gówno
Komentarz usunięty przez moderatora
Zasady kodowania są następujące:
Dla jednorodnych czynników będących węglowodorami lub pochodnymi węglowodorów oznaczenie kodowe buduje się w sposób następujący:
pierwsza cyfra oznacza ilość atomów węgla pomniejszoną o jeden, przy czym w przypadku metanu i jego pochodnych liczbę zero