Chciałbym opisać moją sytuację związaną z polskim oddziałem UPS.
Wysyłana była do mnie paczka za pośrednictwem UPS od firmy LetMeRepair Poland Sp.z o.o z Kalisza, która przeprowadzała naprawę gwarancyjną drukarki Epson L1300 ITS.
Koszt nowej drukarki to prawie 1800 zł.
22 lutego odbierałem przesyłkę od kierowcy UPS i już wtedy zauważyłem że paczka w kształcie prostokąta stoi nieprawidłowo obok samochodu - na najmniejszym boku zamiast leżeć płasko na największym boku.
Paczka posiadała prawidłowe oznaczenia GÓRA - UWAGA SZKŁO, które dokładnie wskazywały jak powinna zostać postawiona.
Po rozpakowaniu paczki mimo iż była ona prawidłowo zapakowana okazało się że najsłabszy element drukarki czyli kaseta z atramentami jest uszkodzona, połamana i podrapana.
Paczka prawdopodobnie całą drogę czyli ponad 200 km przejechała właśnie w taki sposób czyli na najmniejszym boku powodując w ten sposób uszkodzenie drukarki. Sporządziłem bardzo szczegółowy raport szkody, który został wysłany i potwierdzony przez firmę UPS.
Wraz ze zdjęciami uszkodzonej drukarki i paczki wysłałem ten raport do firmy LetMeRepair.
Firma LetMeRepair jako nadawca zgłosił reklamację w polskim oddziale UPS 2 marca 2018 roku.
Czyli wszystkie procedury zostały dopełnione zgodnie z wymaganiami przewoźnika
Firma UPS miała 30 dni na rozpatrzenie reklamacji.
Od tamtego czasu czyli już 40 dni, mimo wielokrotnego wysyłania emaili przez nadawcę na moją prośbę oraz telefonowania nie została udzielona oficjalna odpowiedź na zgłoszoną reklamację.
Zniecierpliwiony czekaniem dzwoniłem wcześniej kilkukrotnie do firmy UPS z pytaniem o rozpatrzenie reklamacji i dostałem odpowiedź, że reklamacja została odrzucona mimo iż uważam, że paczka została uszkodzona z winy kierowcy.
Jednak żadna oficjalna odpowiedź nie została wysłana do nadawcy.
Drukarka została tak uszkodzona że niestety nie da się jej również na chwilę obecną naprawić.
Na dzień dzisiejszy nie posiadam więc ani podstawowego narzędzia pracy, ani 1700 zł, ani drukarki.
Jeśli nie odzyskam pieniędzy w najbliższym czasie to sprawę mam zamiar skierować do sądu bo niestety tak łatwo nie odpuszczę.
Komentarze (40)
najlepsze
Wysyłaj przedsądowe wezwanie do uregulowania reklamowanej kwoty. Nie dotrzymali 30dniowego terminu odpowiedzi, co automatycznie oznacza uznanie reklamacji.
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20060380266 par. 6 ust.1 plus par. 10
Czy stroną postępowania reklamacyjnego nie jest czasem nadawca?
Dlaczego ty się szarpiesz z UPS?
Paczka została dostarczona z uszkodzeniem, nie odebrałeś paczki, protokół szkody został spisany.
To wszystko co powinno być z Twojej strony.
Nie ty jesteś winien uszkodzenia sprzętu.
Ja bym wysłał pismo do nadawcy o wysłanie nowej wolnej od wad drukarki, a oni niech się przerzucają pismami z UPS.
Miałem taki przypadek pracując w UPSie, że okradziono mi auto, mój pracodawca czyli podwykonawca ups nie chcial w to angażować ubezpieczalni bo podobno już za dużo z niej korzystał XD więc na drugi dzień dał mi kasę z którą miałem jechać do klienta, przeprosić i poprosić o zamówienie towaru drugi raz bez zgłaszania.
produkt uszkodzony
|-> mail / telefon od poszkodowanego
drobny produkt
Sprawa wygrana!
Własnie
Więc tak robią ludzi w c---a...
Przewoźnik ma 30 dni na odpowiedź nadawcy a nie tobie na reklamację (nawet nie muszą z tobą
Niestety większość kurierów miga się od tego twierdząc, że nie posiadają czystych kwitów do wypełnienia (protokołu szkody).