Witam, mój pierwszy wpis, ale za to w interesie społecznym, może uratuje kogoś przed podjęciem błędnej decyzji i ktoś nie skończy z komornikiem na karku. Po opublikowaniu filmu pojawiła się masa pozytywnych komentarzy z których można wywnioskować że duża liczba osób chce iść tą samą drogą.
Otóż S NASIEROWSKI jak widać po jego kanale na YouTube, poszedł na swoje i kupił swoją ciężarówkę. Poszedł grubo bo od razu nowy zestaw plus międzynarodówka i kierowca w systemie 2/2. Sam poszedłem na swoje 4 lata temu i wiem że to ciężka branża.
Na załączonym filmiku widać miesięczne rozliczenie jego firmy, które oscyluje w okolicach 2,5k euro co może się wydawać dla niektórych niezłym zarobkiem.
Ale nie uwzględniono pewnych kosztów po których nie jest już tak "kolorowo".
Oto bilans z jednego miesiąca.
![666d427a46685a6a5a7a673d_K0vzBHoEBjEnmtz0MQdI21WP6dgu4bgZ.jpg](https://www.wykop.pl/cdn/c0834752/666d427a46685a6a5a7a673d_K0vzBHoEBjEnmtz0MQdI21WP6dgu4bgZ.jpg)
Ale...
1. Koszt pracodawcy przy pensji 6k netto to 8,5k (zaniżone koszty o 1k)
2. Własny mały zus przez okres 2 lat to 520 zł plus 1 232 zł przez 4 lata trwania leasingu, co daje średnią 994 zł na miesiąc
3. Brak uwzględnienia koszów ubezpieczenia na miesiąc co daje 1200 zł
4. Brak uwzględnienia koszów podatku pit 2500 zł (Pit jest narazie nadpłacony przez wkład własny ale za 7 miesięcy go braknie)
6. Koszt opon 300 zł na miesiąc (wymiana co dwa lata)
7. Koszt wykupu zestawu który oscyluje w granicach 154k zł za 6 lat co daje 2138 zł na miesiąc
W sumie 8132 zł kosztów miesięcznie, które należy uwzględnić.
Zarobek na czysto to 1868 zł z inwestycji za pół miliona.
Do kosztów własnej firmy należy wliczyć też prywatne wydatki takie jak koszty utrzymania, wyżywienia itp ponieważ będą one pokrywane ze środków firmowych.
Przy założeniu 5 tys na miesiąc robi się nam ponad -3 tys na miesiąc.
Należy zrozumieć ze właśnie dlatego spedycje zarabiają taką grubą kasę poprzez takich przewoźników, którzy jeżdżą poniżej kosztów, które stanowiłyby koszty spedycji gdyby ta miała własne środki transportu.
Wszystkie te wyliczenia są z "dobrego" miesiąca, mam znajomych w tej samej spedycji którzy czekają kilka dni na ładunek czy robią po 3 tys km na dwa tygodnie (tu jest ponad 5 tys na 2 tygodnie).
Podsumowując #TRANSPORTSIENIEOPLACA, przynajmniej w takiej konfiguracji.
Omawiany film:
Komentarze (37)
najlepsze
Wielu poplyneło. Spedycji ciśnie przewoźników bezlitośnie. To nie ich problem jak ktoś zbankrutuje, mimo, że mają z nimi umowy i współpracę na wyłączność.
Do tego masa biurokracji. W zasadzie posiadając kilka ciężarówek właściciel nie może jeździć tylko musi pilnować biznesu a to też jest koszt dla początkujących.
No i te nierówność. Dwóch