Ta stara corolla jest technologicznie z 1992(początek produkcji), od 1997 roku był już dostępny nowy model (przynajmniej w Europie). Troszkę to naciągane.
@marchewkowy: tak naprawdę można i porównywać dwie generacje samochodu i będzie kosmiczna różnica, np astra F i astra G-w tej drugiej słupki A są ze trzy razy grubsze, albo laguna I i renault 21, albo passat B2 i B3. Gdzieś na początku lat 90tych producenci ogarnęli, że bezpieczeństwo się naprawdę sprzedaje, a powstanie euro ncap i powszechna znajomość ich wyników tylko przyspieszyło ten proces.
@tuwolnopalic: Nie najważniejszą, tylko są brane pod uwagę, i nie brzęczyki (no chyba, że chodzi o czujnik zapięcia pasów), tylko między innymi AEB, który sam zatrzyma samochód kiedy wykryje kolizję (i to nie żart, zdarzyło mi się w rzeczywistości takie zatrzymanie za tirem w nocy).
Wiele osób żyje z myślą ze stare auto to solidna blacha i nic im nie bedzie przy czołowym zderzeniu, niestety moze i blachy sa grubsze ale nikt w tamtych czasach nie myślał o kontrolowanych strefach zgniotu i innych bajerach ktore pozwalają po czołówce w nowym aucie wysiąść o własnych siłach
@req: Jak dla mnie dziwne że ta starsza Toyota nie m poduszki powietrznej,przecież w tych latach to już chyba był standard.
W 1973 roku na rynek amerykański wypuszczono pierwsze auto wyposażone w poduszkę powietrzną, czyli Oldsmobile Toronado.Rok później podwójne opcjonalne poduszki oferowane były w autach Buick, Cadillac i Oldsmobile. Warto jednak dodać, że Amerykanie oferowali poduszki powietrzne jako alternatywę dla pasów bezpieczeństwa. Dlatego też pierwszą marką, która oferowała poduszki powietrzne razem
przecież to nie ma znaczenia to - ten film to tylko jakaś ciekawostka pozostawiona bez komentarza. Ot możecie zobaczyć jak sie składa przedni słupek jak się rozpada deska rozdzielcza ect. Pozauje co ma pokazać i raczej tyle.
powiedzmy sobie szczerze - nie ma potrzeby „fałszować” testów zderzeniowych samochodów sprzed 20 lat bo przecież nikt nie wybiera takiego auta maja środki by kupić nowe.
Kilka razy na tym portalu dyskutowałem z włascicielami 20to letnich bmw/audi i zawsze padał argument ze jakie te stare bezpieczne(gruba blacha, długa maska) a prawda jest taka ze bezpieczniejszy jest nowe clio niz limuzyna od niemca z 1997r
@Ricky_Spanish: bo to zwyczajne biedaki nic wiecej polacy nie jezdza starymi autami bo sa fanami starej motoryzacji ale dlatego ze sa biedni i ich nie stac na wspolczesne samochody
@Ricky_Spanish: owszem, problemem jest po prostu brak pieniędzy, ale często też bieda mentalna ("no jakże kupować nową kia czy hyunaia, jak za te same pieniądze mam używane Audi)
Wrzucacie nowy samochód przeciwko używanemu staremu, ale macie tutaj link do testu zderzeniowego samochodu współczesnego oraz fabrycznie nowego samochodu zaprojektowanego w 1989.
@dymel: no też pierwsze co mi do głowy przyszło po przeczytaniu opisu to czy ta corolla z 1998 to wyprodukowana w 2015 żeby można było porównywać? ale jak widać z załączonego filmu to chyba nie ma wielkiego znaczenia...
@zwirz: czyli może się zdarzyć (nie wiem czy wiesz ale Meksyk jest bezpośrednim sąsiadem USA, a to są dwa kraje w których te samochody się produkuje). Czyli się #!$%@?łeś bo chciałeś błysnąć ale ostatecznie zabrakło argumentów. Zrobiła się jałowa dyskusja, więc z mojej strony EOT.
Pojęcie o bezpieczeństwie sporej części Polaków nadal jest na poziomie 1998 roku - głównie wśród pokolenia obecnych ~50 latków. Ile ja się nasłuchałem od rodziny, że "po co męczę roczne dziecko jazdą w foteliku tyłem do kierunku jazdy" i że "za naszych czasów to jeździliście maluchem bez fotelików i pasów z tyłu i nic się nie działo!!!". Dramat.
@wojtas_mks: @JayCube: ostatnio to sprawdzałem. 20 lat temu było coś ponad 2 razy mniej aut na drogach i 2 razy więcej ofiar śmiertelnych: 7000 vs 3300 aktualnie. Daje do myślenia i pokazuje, że te wszystkie przykłady anegdotyczne dziadków, rodziców są o kant dupy, bo gdyby coś się faktycznie stało to giną na dzień dobry.
Trochę mnie zastanawia jak łatwo zgniata się maska w starszym samochodzie, jak by w środku nie było silnika ani innych elementów. Do tego brak poduszki, trochę jak reklama "zmień na nowy"
@bibisz Nie 17 lat bo licz początek produkcji modelu. Po drugie laguna z 2001 nie odbiega od toyoty z 2015 więc przykład bardzo skrajny. Gdyby zderzyc lagune 2001 rok z toyota 2015 to skutki nie były by takie. E36 wychodziło w latach w których mogłeś spokojnie kupić o wiele bezpieczniejsze e46 tak więc wiek auta za dużo to nie gra roli a jego czas wejścia na rynek.
@Vetinari piszę o czołowym zderzeniu w którym to 5 dodatkowych poduszek z tyłu czy boczne nie są ci potrzebne. A jaką mase własna ma toyota? Bo chyba zdajesz sobie sprawę, że lżejsze auto zapewnia mniejsze bezpieczeństwo w zderzeniu z cięższym? Co byś nie wymyślił to gdyby porównać toyote i lagune z 2001 roku wyszlo by, że niewiele się zmieniło. To po prostu stara toyota była zwykłym pudlem które nie zapewniało bezpieczeństwa. Nie
@Misieq84: A tu jest filmik z porownaniem crash-test'u Laguny z 1997, 2002 i 2007. Auto z 1997 i 2002 dzieli prawdziwa technologiczna przepasc pod wzgledem bezpieczenstwa, co widac po tescie. Za to auto z 2002 i 2007 prawie niczym sie nie odroznia. Podejrzewam ze crash-test Laguna z 2002 i auta klasy sredniej z 2017/2018 nie wykaze az tak drastycznie roznic jak pierwszy wspomniany test konstukcji z 1997 i 2002. Mysle ze
Komentarze (207)
najlepsze
@lubiecie: Już w latach 80 większość myślała...
U nas w połowie lat 80 pasy bezpieczeństwa stały się obowiązkowe...
@Sepzpietryny:
przecież to nie ma znaczenia to - ten film to tylko jakaś ciekawostka pozostawiona bez komentarza. Ot możecie zobaczyć jak sie składa przedni słupek jak się rozpada deska rozdzielcza ect. Pozauje co ma pokazać i raczej tyle.
powiedzmy sobie szczerze - nie ma potrzeby „fałszować” testów zderzeniowych samochodów sprzed 20 lat bo przecież nikt nie wybiera takiego auta maja środki by kupić nowe.
Ot ilustracja postępu i tyle.
polacy nie jezdza starymi autami bo sa fanami starej motoryzacji ale dlatego ze sa biedni i ich nie stac na wspolczesne samochody
| rok | zabici oglolem (0-14 lat) w wypadkach komunikacyjnych |
| 95 | 415
| 96 | 390
| 97 | 383
| 98 | 356
| 99 | 288 | rok wprowadzenia nakazu kozytania z fotelikow
| 00 | 256
| 01 | 238
| 02 | 248
| 03 | 241
| 04 | 223
| 05 | 173
| 06 | 151
| 07 | 156
Nie 17 lat bo licz początek produkcji modelu.
Po drugie laguna z 2001 nie odbiega od toyoty z 2015 więc przykład bardzo skrajny.
Gdyby zderzyc lagune 2001 rok z toyota 2015 to skutki nie były by takie.
E36 wychodziło w latach w których mogłeś spokojnie kupić o wiele bezpieczniejsze e46 tak więc wiek auta za dużo to nie gra roli a jego czas wejścia na rynek.
A jaką mase własna ma toyota?
Bo chyba zdajesz sobie sprawę, że lżejsze auto zapewnia mniejsze bezpieczeństwo w zderzeniu z cięższym?
Co byś nie wymyślił to gdyby porównać toyote i lagune z 2001 roku wyszlo by, że niewiele się zmieniło.
To po prostu stara toyota była zwykłym pudlem które nie zapewniało bezpieczeństwa.
Nie