@yoshi314: X 2015 masa własna 1255-1435 kg, VII 1992-1997 masa własna 980 - 1180 kg. (za Wiki). Chętnie bym obejrzał filmik ze zderzenia samochodów z tak różnych dat produkcji ale o równych masach.
Przyznaje że zrobiło na mnie wrażenie to co się działo w środku samochodów a zwłaszcza w starszej wersji gdzie kierownika dosłownie wbiła się w głowę i poleciała dalej do tyłu... Ciekawe jak na wynik testu ma wpływ korozja i zużycie wersji z 1998r?
@tuwolnopalic: Prawdopodobnie w Volvo została zdemontowana aluminiowa belka znajdująca się pod zderzakiem. Jej zadaniem jest rozpraszanie energii uderzenia. Do miarodajności tego testu jest wiele zastrzeżeń.
@tuwolnopalic Moje auto które 10 lat temu miało 5 * jest bezpieczniejsze niż 100% aut z 2018 roku które otrzymało 5* ale ich masa własna wynosi np 1300 kg Jak myślisz w którym aucie lepiej być podczas zderzenia czołowego? https://youtu.be/sKSPxQjPOm0 W mniejszym które to od miejsca zderzenia przemieścilo się kilka metrów w tył czy w większym co miało dodatkowe kilka metrów na wytracenie prędkości?
Tak jak już dużo osób wcześniej zauważyło, Corolla E10 była produkowana do 1997 roku – informacja z polskiej wikipedii, kiedy jednak wejdziemy na angielską wikipedię corolla e10 widzimy informacje, ze produkowana była do 1998, a w Australii, skąd prawdopodobnie pochodzi model na filmie, była produkowana do 1999. Odnośnie modelu na filmie, to jest on dość interesujący, jest to model poliftowy
@Daktari: Dlaczego? Przecież oba te auta to Corolle. Nie ma tam Aurisa. Jakbyś minimalne miał pojęcie o samochodach, to byś wiedział że Auris to nazwa Corolli TYLKO na rynek europejski, na całym świecie nadal jest Corolla hatchback i nie ma takiej nazwy jak Auris.
@Jokker: Co dlaczego ? widziałeś oryginalny tytuł z yt ? "1998 Toyota Corolla vs 2015 Toyota Corolla (Auris) - Crash Test" W japonii nazywa się Auris czyli co to też rynek europejski ?
cholera wie po pierwsze auta maja kierownice z drugiej strony wie rynek zupełnie inny. Po drugie u nas sie zdaża ze są równolegle produkowane dwie generacje tego samego pojazdu. Dość powszechna praktyka np przy autach dla flot. U nas można (było?) kupić ZTCW starsze generacje astry cz octavi dla klienta korporacyjnego.
@tekbbar: Ja mam jeszcze Corolle E9 sedan z 91r. kupioną w Pewexie przez ojca. Stoi sobie w ciepłym garażu i wyjeżdża okazyjnie. Zajebiste, niezniszczalne mechanicznie auto. Ludzie częściej pytają mnie na mieście o Toyotę niż o Infinity którym jeżdżę na codzień ( ͡°͜ʖ͡°)
Komentarze (207)
najlepsze
Jakby ktoś z boku wleciał w moją golfinę to by wyleciał z drugiej strony bo progu brak xD
Moje auto które 10 lat temu miało 5 * jest bezpieczniejsze niż 100% aut z 2018 roku które otrzymało 5* ale ich masa własna wynosi np 1300 kg
Jak myślisz w którym aucie lepiej być podczas zderzenia czołowego?
https://youtu.be/sKSPxQjPOm0
W mniejszym które to od miejsca zderzenia przemieścilo się kilka metrów w tył czy w większym co miało dodatkowe kilka metrów na wytracenie prędkości?
Nie jestem fanem starej motoryzacji i wiem, że
Corolla
Tak jak już dużo osób wcześniej zauważyło, Corolla E10 była produkowana do 1997 roku – informacja z polskiej wikipedii, kiedy jednak wejdziemy na angielską wikipedię corolla e10 widzimy informacje, ze produkowana była do 1998, a w Australii, skąd prawdopodobnie pochodzi model na filmie, była produkowana do 1999. Odnośnie modelu na filmie, to jest on dość interesujący, jest to model poliftowy
@Daktari: Dlaczego? Przecież oba te auta to Corolle. Nie ma tam Aurisa.
Jakbyś minimalne miał pojęcie o samochodach, to byś wiedział że Auris to nazwa Corolli TYLKO na rynek europejski, na całym świecie nadal jest Corolla hatchback i nie ma takiej nazwy jak Auris.
W japonii nazywa się Auris czyli co to też rynek europejski ?
cholera wie po pierwsze auta maja kierownice z drugiej strony wie rynek zupełnie inny. Po drugie u nas sie zdaża ze są równolegle produkowane dwie generacje tego samego pojazdu. Dość powszechna praktyka np przy autach dla flot.
U nas można (było?) kupić ZTCW starsze generacje astry cz octavi dla klienta korporacyjnego.