Samochody elektryczne są nieopłacalne. Zwracają się w 29 lat
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_esLQy9HSlUsJmiSyGvygikJpfZcoNiTw,w300h194.jpg)
Przy obecnych cenach, kupowanie auta czy autobusu elektrycznego to żadna oszczędność. Wydatek będzie się zwracał tyle lat, że nie ma to sensu ekonomicznego. To pojazdy dla osób, które chcą być ekologiczne i są skłonne dla poprawy czystości powietrza wydać własne pieniądze.
- #
- #
- #
- #
- 432
Komentarze (432)
najlepsze
Toyota mirai gówno które do pięt nie dorasta elektrycznemu ursusowi czy melexowi.
Komentarz usunięty przez moderatora
@rossocorsa: możesz rozwinąć co takiego nieekologicznego jest w ogniwach stosowanych w samochodach elektrycznych ?
Utylizacja to kolejny bełkot bo baterii litowo jonowych nie trzeba utylizować bo nie zawierają szkodliwych substancji. Z czystym sumieniem możesz je wyrzucić do kosza tylko po co wyrzucać do kosza coś z czego można odzyskać cenne surowce jak miedź czy lit.
Inny problem, to wymiana baterii gdy auto będzie już miało z 10 lat, to wtedy będzie to bardzo powazny koszt jak na te cenę auta.
@text: Po pierwsze - baterie nie będą wymagać wymiany po 10 latach. Priusy z początków produkcji wciąż jeżdżą na oryginalnych bateriach. A po drugie - za 10 lat koszt pakietu baterii to będzie mniej niż 10% obecnej ceny. Coś jak z TV plazmowymi. Jak pojawiły się
@text: Potaniały 8x, przy czym pojemność wzrosła 3x. Czyli de facto potaniały 25 razy. A ten trend przyspiesza.
http://rameznaam.com/wp-content/uploads/2015/10/Lithium-ion-battery-price-1991-2005.jpg
Z ładowaniem też problemu nie będzie, jeżeli samochody elektryczne się upowszechnią. Wtedy będzie więcej chętnych inwestorów do budowy odpowiedniej infrastruktury.
A, jeszcze jedno - brak "GPZ" czy linii nie jest jakimś szczególnie wielkim problemem.
ᕦ(òóˇ)ᕤ
Wysoki popyt zachęca producentów do jeszcze większej pracy nad badaniami. Taki był sens mojej poprzedniej wypowiedzi ( ͡º ͜ʖ͡º)