Koleje wczoraj i dziś
![Koleje wczoraj i dziś](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_075c6f51c8f867f5bfba392f37b56096,w300h194.jpg)
Fragment przewodnika z 1939 roku z czasami przejazdów na trasach z Warszawy, Torunia, Bydgoszczy, Poznania, Łodzi do Gdyni. Dla porównania kolorem czerwonym zaznaczono dzisiejsze czasy połączeń.
![Racibo](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Racibo_1,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 64
Fragment przewodnika z 1939 roku z czasami przejazdów na trasach z Warszawy, Torunia, Bydgoszczy, Poznania, Łodzi do Gdyni. Dla porównania kolorem czerwonym zaznaczono dzisiejsze czasy połączeń.
Komentarze (64)
najlepsze
1. Wilno oraz Lwów doznały po II wojnie światowej zmiany rozstawu, co znakomicie wydłuża czas jazdy. Dodatkowo przekraczanie ukraińskiej granicy pociągiem to średnio 1-2h formalności.
2. Równie dobrze moglibyśmy wybrać relacje Warszawa-Kraków przez CMK, oraz Warszawa - Poznań, obie około 3h, przed wojną dłużej.
3. Tam gdzie macie napisane wagon bezp. to przedwojenny wagon motorowy. Konstrukcja lekka i szybka, świetnie przyśpieszała/hamowała
Nie zapominajmy o tym, że od 1939 roku minęło 71 lat! To jest praktycznie 3/4 wieku, a różnice w czasie przejazdu (oczywiście pomijając dzisiejszą, jakże "słynną" CMK, utratę przedwojennych miast plus ewentualnie jakieś nowo wyremontowane odcinki, gdzie maszyny PKP mogą wreszcie rozwijać normalną prędkość) są dłuższe niż przed wojną i to jest niezaprzeczalny fakt. Jest to kompromitujące tym bardziej, gdyż w tamtych czasach generalnie jeżdżono maszyną zwaną popularnie parowozem. Mało tego,
Co do pociągów. Ponoć wg pociągów CK Kolei podobno można było regulować zegarki. Przy pomocy PKP chyba jedynie da sie rozregulować. Pozdrawiam
fajna ta baza
http://www.polona.pl/dlibra/doccontent2?id=10362&from=editionindex&from=-2search&dirids=19⟨=pl
W ZSRR był najlepiej prosperujący balet na świecie. Jest to tak zwany "cud socjalizmu". Cuda sie zdarzają :)