ale te silniki mają cug. wiadomo że na pewno pusty i niepełne zbiorniki paliwa, ale mysłałem że to takiego manewru będzie się po pasie toczył w nieskończoność. a tu proszę ( ͡º͜ʖ͡º) #bojowkaboeinga
@ozzie: Jeśli dobrze pamiętam to, w tym przypadku chodziło o źle przymocowany ładunek który zsunął się na ogon. To spowodowało trudności z utrzymaniem poziomu lotu i wreszcie upadek.
@lisek73: @PonySlaystationn: Prawie. Zmiana rozkładu mas nie doprowadziła do katastrofy, samolot byłby dalej sterowny pomimo przesunięcia się ładunku. Ale pojazd opancerzony który zerwał się z mocowań, uszkodził układy hydrauliczne i sterowania statecznikami i piloci stracili kontrolę nad samolotem.
ogólnie to są bodaj dwa samoloty zdolne do pionowego lotu, oba myśliwce. Żaden pasażerski tego nie wykona
@VeleiN: Cała masą myśliwców jest zdolna do pionowego lotu: Harrier, JAK-38, F-35 - to te które potrafią pionowo startować i lądować. Ale też MIG-29, SU-27, F-15, F-22, Eurofighter i wiele innych mają ciąg silników większy niż wynosi masa samolotu więc potrafią w locie pionowym zwiększać swoją prędkość. Było i jest też wiele samolotów nietypowych
@solid959: @L3stko: Spory udział w projektowaniu/wsparcia produkcji kompresora i turbiny wysokiego ciśnienia maja inżynierowie zatrudnieni w EDC w Warszawie
@lowrider4you: miałem kiedyś takie lądowanie - nie polecam ... "proszę państwa, proszę przygotować się na średnie turbulencje" a potem łubudubudubudubu, trach i już na pasie ... a po lewej strażacy ...
Rozpędził się, podniósł dziób i leciał pod katem pewnie z 45 stopni, jak już mocno stracił prędkość (granica przeciągnięcia) to zaczął lot równoległy do powierzchni Ziemi, ot cała tajemnica.
@Sniezny_Koczkodan no właśnie też mi się wydaje że tam nie było 90* i mocno na granicy przeciągnięcia już byli. Ciężko z tej perspektywy zobaczyć ale w pewnym momencie chyba dziub ma skierowany w dół żeby nabrać prędkości.
Obejrzałem wszystkie sezony katastrof w przestworzach także jestem ekspertem. ( ͡º͜ʖ͡º)
@Toothman: pokazuje możliwości samolotu. Jednocześnie chwalą się mega oszczędnościami na spalaniu. A No i na dużej liczbie lotnisk masz krótki rozbieg, albo miasto za lotniskiem, wiec duży kąt jest wymagany by tam latać. Choćby takie śmieszne KOS cały ostatni rok miało przebudowę pasa startowego i taki A321 prawie pełny nie był w stanie się bezpiecznie poderwać, wiec tankowali bardzo mało paliwa i lecieli na pobliskie lotnisko na tankowanie, chyba nie muszę
Sytuacja na rynku pracy dla personelu lotniczego przeszkolonego na B737 jest naprawdę niezła. LOT posiadający 737NG, teraz dostaje Maxy, MON zamówił swoje 737NG BBJ, Ryanair - 737NG (lata z całej Polski, obsługuje we Wrocławiu), Enterair - 18 sztuk 737NG (lata z całej Polski i tu tez obsługuje), a lada chwila dostanie dwa Maxy. Airbus wypada na tym polu naprawdę licho..
@dprzypau: Nie mieszałbym do tego polityki ;) To po prostu dowód na to, jak sprawdzoną i pewną konstrukcją jest Boeingowski 737, który w tym roku notabene obchodzi 50-te urodziny.
@dprzypau: Norwegian to tez tania linia a maja 787 i 737NG/MAX - i nikt z tego problemu nie robi.
737NG konstrukcyjnie zatrzymal sie w latach 90? Jasne, dodaj tylko ze zanim pierwszy 737NG zostal wyprodukowany, 737 byl tworzony i rozwijany przez 30 lat, do tego konstrukcja 737MAX nie rozni sie az tak bardzo od 737NG, tak jak przy kazdej nowej wersji - troche lzejszy, troche wydajniejsze silniki, nawet pod katem wyposazenia
@warlockpl: Tak. Niektóre linie mają też własne nadajniki komórkowe na pokładzie i można wtedy dzwonić z takiego samolotu na środku oceanu ze swojej komórki.
Komentarze (118)
najlepsze
https://www.youtube.com/watch?v=4Z7GkV5DqOI
@ozzie: Z rozwaloną hydrauliką i sterami? Wątpię.
@VeleiN: Cała masą myśliwców jest zdolna do pionowego lotu: Harrier, JAK-38, F-35 - to te które potrafią pionowo startować i lądować. Ale też MIG-29, SU-27, F-15, F-22, Eurofighter i wiele innych mają ciąg silników większy niż wynosi masa samolotu więc potrafią w locie pionowym zwiększać swoją prędkość. Było i jest też wiele samolotów nietypowych
Fajnie jest mieć swój malutki udział przy powstaniu tych silników.
Obejrzałem wszystkie sezony katastrof w przestworzach także jestem ekspertem. ( ͡º ͜ʖ͡º)
737NG konstrukcyjnie zatrzymal sie w latach 90? Jasne, dodaj tylko ze zanim pierwszy 737NG zostal wyprodukowany, 737 byl tworzony i rozwijany przez 30 lat, do tego konstrukcja 737MAX nie rozni sie az tak bardzo od 737NG, tak jak przy kazdej nowej wersji - troche lzejszy, troche wydajniejsze silniki, nawet pod katem wyposazenia
Komentarz usunięty przez moderatora
Bo w zasadzie nie widać na ile to jest pion na ile nie.
Komentarz usunięty przez moderatora