Jaki wpływ na zdrowie mają opary z silników Diesla?
Problem ze smogiem jest już na tyle poważny, że coraz więcej miast na całym świecie decyduje się na zakaz wjazdu samochodów z silnikami Diesla. Te, które nie mają filtrów cząstek stałych (DPF) zatruwają powietrze 10 razy bardziej niż inne auta. Jak oddziałują na nas spaliny, którymi oddychamy?
piorunews-piorunews z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 165
Komentarze (165)
najlepsze
Kluczowe zdanie dla wszystkich, którzy twierdzą, że wycięcie DPF nie zmienia emisji z Diesla.
Owszem, dpf zmienia emisje, ale janusze sobie myślą: walić to, nie stać mnie na drugi filtr za kilka tysięcy (a wiec niejednokrotnie połowe wartości auta), wiec pozbede sie tego co mam, a wstawie atrape.
Skoro silnik dalej działa (ba, dziąła nawet lepiej i pali delikatnie mniej), to tym bardziej sie do tego przekonuja.
Panuje takie przekonanie, że
@budex77: Kiedyś? W lipcu wszystkie wskaźniki jakości powietrza we Wrocławiu był na zielono, a samochodów tyle samo na ulicy.
Po prostu widzę, że kolejny raz próbuje się napędzać sprzedaż nowych aut, poprzez ograniczanie wjazdu starych pojazdów do miast w imię walki z ekologią. Czy nie da się walczyć z ekologią poprzez usprawnianie starych aut, zamiast usuwania
A nie że DPF się zaczyna wypalać tuż przed końcem trasy bo komputer sobie tak umyślił, potem ten proces się przerywa i to prowadzi do zarżnięcia DPF.
1. Po co potrzebne są filty DPF?
2. Skąd taki jęk o wycinanie filtrów DPF?
Mi chodzi o to, żeby mając stare auto mógłbym być bardziej eko, a nie tak, że jak zechcę w niedzielę pojechać autem do centrum, to nie będę mógł tego robić, bo zakazy.
Nie twierdzę, ze diesel to super wybór auta, ale wnerwia mnie to, że pod płaszczykiem
I zanim ktoś napisze że dpfy nie mają wartości ...Od razu dodam, że niektóre modele mają.
Gdyby ludzie przestali palic gównem i śmieciami, a korzystali z nowoczesnych pieców (na które są potężne dofinansowania! i nawet firmy które te dofinansowania załatwiają od A do Z ), do tego palili porządnym ekogroszkiem, to smog byłby odczuwalnie ograniczony.
Mieszkam w Bloku, ponieważ nie stać mnie na utrzymanie domu - proste. Ludzie domy pobudowali ale żeby zapłacić
Tyle tylko, że to dane dla całego kraju, a smog ma często charakter punktowy. Nas interesują głównie miasta, tam
Przwcież tak jak to auto na zdjęciu nie kopciły nawet stare Ikarusy przed 20 laty.
Tak wiem, mozna sie bronic ze ten konkretny egzemplarz zd zdjecia jest zepsuty.
Ale cóz to za manipulacja, zeby dawac zdjecie akurat jednego zepsutego na tysiące sprawniejszych od niego.
Typowy, jak auto dostanie choroby szalonych diesli, a wiec awarii, ktora, jesli szybko nie wyłączysz silnika, w ciagu minuty-dwóch doprowadzi go do zatarcia i zezłomowania.
Wic ktos sobie zrobił zdjecie jak jego (czy też napotkane na drodze) auto akurat efektownie kończy żywot, a ktoś inny zobrazował nim przeciętnego diesla.
rzecz jasna nie neguję tego, że spaliny diesla są bardziej szkodliwe od tych benzynowych.
Zauważam tylko takie tandetne
@gizmos1991: i tutaj bardzo pozytywne zaskocznie. Miałem okazję w trasie jechać skodą octavią (2017) z silnikiem 1.4 TSI 150 KM. Bardzo dynamiczny silnik, a zużycie paliwa z trasy 90-120 km/h na poziomie 6-6,5 l / 100 km. Przy takim zużyciu nawet nie opłaca się mieć gazu w samochodzie.
Komentarz usunięty przez moderatora
Wiesz co jest jeszcze śmieszniejsze? Norma emisji spalin nie dotyczy silników powyżej 560kW.
Co za głąb to pisał? O jakich wyeksploatowanych filtrach mowa w przypadku aut sprowadzanych do nas pod koniec lat 2000, którymi zazwyczaj były Mercedesy W124, Volvo serii 700/900 i podobne konstrukcje, produkowane najwyżej