@Mibars: Mają, bo po pierwsze dużo przycisków w ogóle nie działa, po drugie, jeśli jednak działają, to czasomierz może dostać impuls od przycisku i nagle zmienić wyświetlanie na ileś tam sekund mniej, to nie jest większy problem.
najwidoczniej OP 6267H to numer rejestracyjny kierowcy który jechał z nadmierną prędkością w terenie zabudowanym, podczas mgły przejechał na czerwonym świetle przez przejście dla pieszych
@brusse: 420 koni w ciągniku siodłowym to stosunkowo mało, obecnie większość ciągników ma 460 lub więcej, większość FH16 ma równe 500, a stosunkowo często na drogach można spotkać nawet FH16 750 czy R730, kiedyś faktycznie ciągniki miały ciut mniej koni niż te obecne, a scania z nagrania do najświeższych nie należy. Zresztą nawet 750 konny ciągnik z >20 tonowym ładunkiem to wciąż muł.
@P_r_a_w_d_a: Tak mówicie? A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu wczoraj by jeszcze nie było, a dzisiaj już by był, to wy byście staruszkę przejechali, tak? A to być może wasza matka!
Kiedyś spytałem się takiego samego durnia na cb dlaczego wymusił pierwszeństwo. Dopowiedział że jest ciężki, za szybko jedzie i mu się nie opłacało, bo później znowu musi się rozpędzać, a inny kierowca parzcież zwolni jak zobaczy ciężarówkę. Na pytanie czy jak spowoduje wypadek czy kogoś zabije też się tak będzie tłumaczył już nie odpowiedział. Za takie coś kierowcy powinni ponosić duże konsekwencje.
@Jojne_Zimmerman: wiec zwalniasz profilaktyczne. Najpierw (w PL) do 55, później przepisowe 50, następnie zwalniasz tak długo, aż masz pewność, że wyhamujesz gdyby nagle zmieniło się na żółte. Kiedy zostanie Ci 15-20m i wiesz, że jak będzie zółte to wdepniesz i przejdziesz bez czerwonego, to jedziesz. To #!$%@? oczywiste?
Wystarczy wyjechać choćby na wschód UE. Zanim zapali się pomarańczowe światło, zielone mrugnie parę razy. Takie proste przeprogramowanie sygnalizatorów pozwala na bezpieczne wyhamowanie ciężkiego zestawu. Dlaczego nie zastosujemy starych, sprawdzonych rozwiązań?
@krzychopr: Też mnie to ciągle zastanawia (hurr żarówki się zużywają durrr). Albo nawet bardziej kosztowne stopery, które były demontowane swego czasu, bo niby nielegalne albo prowokujące. Z tym że stoperów tak dobrze nie widać we mgle.
@pilot1123: prowadziłeś kiedyś zestaw na mokrej drodze z prędkością 50km/h na łuku i zostałeś raptem zmuszony do nagłego hamowania? Podejrzewam, że nawet nie siedziałeś w ciężarówce z podpiętą naczepą. Czasami lepiej jest nie hamować dla bezpieczeństwa wszystkich wokół.
Kierowca musiałby dość mocno hamować aby się wyrobić, a równie dobrze mógłby się nie wyrobić. Zresztą wjechał na pasy w momencie zapalenia sie czerwonego światła, nie chcę go bronić, ale w sumie nic złego ten kierowca nie zrobił.
@marcelllll777: znałem kiedyś gościa który twierdził że na żółtym nie masz prawa przejechać. nie i #!$%@?. Jak ci wyskoczy żółte gdy będziesz metr przed światłami to masz się i tak zatrzymać. A tymczasem czasem lepiej już przejechać nawet na tym wczesnym czerwonym; gość zrobił najlepsze co mógł w tej sytuacji (do której sam oczywiście doprowadził tak #!$%@?ąc)
@marcelllll777: przed sygnalizacją zawsze jest ograniczenie prędkości - max jakie widziałem 70km/h na drodze ekspresowej. Poza tym zapoznaj się z przepisami - nawet gdy można jechać 70 km/h to nie znaczy że 30-sto tonowa ciężarówka ma prawo tyle jechać. Ma tak jechać, aby mógł się zatrzymać przed ewentualnym czerwonym, zgodnie z zasadą dostosowania prędkość do warunków na drodze. Dodatkowo fakt zbliżania się do skrzyżowania ze światłami jest sygnalizowany dużo wcześniej odpowiednim
Komentarze (183)
najlepsze
Przecież nawet na pasy nie weszli. @Iskopavanje w kulki se lecisz?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Jojne_Zimmerman: nie przejechał. Było czerwone zanim wjechał na pasy
Takie proste przeprogramowanie sygnalizatorów pozwala na bezpieczne wyhamowanie ciężkiego zestawu.
Dlaczego nie zastosujemy starych, sprawdzonych rozwiązań?