Ciekawe ale pewną wadę. W tej przekładni odległości między osią wejściową i wyjściową zmienia się w czasie pracy. Oczywiście da się to rozwiązać, ale wymaga dodatkowego elementu zamocowanego obok tej przekładni. Pytanie, czy warto?
Ciekawe rozwiązanie, ale w mojej opinii tylko teoretyczne. System napinania musiałby być hydrauliczny i najpewniej na dwóch osobnych systemach dla zębatki zdawczej i napędowej (to chyba jej nazwa?). System CVT chyba jednak lepszy.
@tamtokontojuzusunalem: Nie wiedziałem. Zawsze jakoś kojarzyłem to z tym systemem jaki mamy w skuterach na przykład. Ale racja, bo w Fiacie Punto z przekładnią CVT raczej nie uświadczymy rolek multiwariatora. :D
Przekombinowane - utracone zostały stałe punkty mocowania rolki \Driven co za tym idzie napędzane koło wymaga adaptacyjnego połączenia z urządzeniem na wyjściu. Ciekawe jak będzie wyglądała implementacja.
W samochodach troszke inaczej to dziala. lancuch pracuje ta boczna powierzchnia i reguluje sie jego scisk, tzn. pracuje w takiej sferze _/ i im bardziej jest wypychany tym mamy wieksze przelozenia
Komentarze (71)
najlepsze
System CVT chyba jednak lepszy.