Afera spalinowa - KE grozi, że wprowadzi zakaz jazdy dla milionów diesli!
Komisja Europejska sprawdzi czy niemieccy producenci działali w zmowie – donosi Handelsblatt. KE traci cierpliwość, apeluje do komisarz Bieńkowskiej o podjęcie bardziej radykalnych działań i grozi, że wyda zakaz jazdy dla milionów diesli. Audi już zareagowało i wzywa 850 tys. pojazdów do...
Benares z- #
- #
- #
- #
- 194
Komentarze (194)
najlepsze
Nam może się wydawać, że to Europa jest zarodkiem wszelkich norm emisji spalin - w końcu lewacto, eurokołchoz itd. - ale nic bardziej błędnego.
Pierwsze normy spalin i obowiązek ich kontroli pojawiły się w USA w Kalifornii w 1966. Pierwsze katalizatory w USA przypadają na połowę lat 70, a początek 80 to katalizator trójdrożny z sondą lambda. W Europie dopiero zaczął obowiązywać w 1992 roku.
Z obecnych norm to np.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
@LordMrok: na broni palnej też się nie zna i dała już temu przykład, gdyby miała trochę oleju w głowie to forsowałaby LPG i powrót samochodów do wtrysku "niebezpośredniego" co umożliwiłoby powtórnie instalacje 4 generacji (sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej), gdyby LPG by było odpowiedni tanie ludzie sami by przeszli
Zresztą wszystko jest robione dla grubych rybek, ktoś w VAG Ch chyba musiał ostro #!$%@?, że to wyszło na jaw...
Aaaa jak dała się "wykiwać" to już spoko, nie było łamania prawa.
To że np. 1.4 ma 150 KM jest rzeczą NORMALNĄ!. Po prostu technika poszła do przodu, zoptymalizowano wtrysk paliwa, poprawiono układ zasilania powietrzem, dopracowano programy sterujące silnikiem.
Bo z poczciwym 1.9 TDI który miał 90 KM, wystarczyło zmienić wtryski turbine pompe, dołożyć wydajniejszy IC i bez problemu można uzyskać 200 KM
I teraz właśnie to wychodzi... Na pohybel.