Mnie przerazilo z jaką łatwością zdejmuje większość elementów kokpitu i tapicerki. Ale to wszystko musi skrzypieć po kilku latach. U mnie nawet małe pierdoły są na torxach.
@Gooma: Mnie najbardziej uderza to, że żeby zdjąć coś na zatrzaskach w swoim 20 letnim wozie to muszę się nieźle naszarpać, a on tylko łapę przykłada:D
@Gooma: Mnie zaciekawiło, że głupia wymiana podświetlenia nawiewu zazwyczaj oznacza od kilkunastu minut do kilku godzin, a koleś rozebrał pół samochodu w 3 min xD
Najlepiej mieć zabezpieczenie, które uaktywnia się ok 10 minut po ruszeniu, tak aby zaskoczyło złodzieja w trakcie jazdy (np. odcięcie paliwa czy ECU).
Jak odłączył już centralny (z nadkola) to raczej alarm nie włączy się, chyba że jest coś podłączone co działa "samodzielnie" Zaprogramował już nowy kluczyk (kluczyk jest keyless+ sys. start&stop) z pod schowka (aha to dziadowstwo z 3ma antenami to zagłuszacz prawdopodobnie gps) + przesiadł się z wykrywaczem do gpsu (bo tak to wyglądało to urządzenie) odłączył niezależny moduł z gpsem i wyrzucił to na glebę i na koniec zrobił zworkę na CAN
@szperacz: To jest moduł GSM wysyłający aktualną pozycję, a nie przekaźnik. Zworka jest jak napisał kolega wyżej do zamknięcia magistrali CAN.
@Zlomiarz1: Wykrywacz GSM, nie GPS (gsm ma nadajnik, gps tylko odbiornik - sygnał z nadajnika złapiesz, odbiornik nic nie wysyła), a poza tym masz rację.
Czyli wystarczy tą wiązkę w nadkolu "ubrać" w stalowy oplot oraz ściślej przypiąć trytytkami do nadwozia żeby amator redystrybucji się poddał na początku - będzie domniemał że dalsze kroki też będą utrudnione.
Ewentualnie można poprowadzić inaczej a tam dać fejka, nie podpiętego lub podpiętego, tak by uruchamiać cichy alarm. Jak ktoś ma żyłkę awanturnika to fejk może jeszcze podawać wysokie napięcie, które usmaży tą zabawkę.
@KapralJedziniak: Tak a twoja fura bedzie wazyla 2x tyle od tych zabwek na kazdym nadkolu i fejkowych wiazek. Jak bedziesz czegos potrzebowal to sam sie p9gubisz co jest co. On tam nie lapie pierwszej lepszej wiazki tylko konkretna i konkretne przewody. Takich potencjalnych miejsc do wpinki na cana jest kilka albo kilkanascie i raczej o wielu z nich nie wiesz.
Akuratnie w te klocki, nasi rodacy przodują na świecie. Cały temat z wyciąganiem modułu immo i programowaniem klucza, u nas załatwia się po złączu programator obd2, a rozbrojenie cetralnego + alarm robi się urządzeniem z olxa ...
Komentarze (242)
najlepsze
@innigri: spoko. Jak będzie wsiadł do twojego to go poklepie po plecach, a jak do mojego to po ryju ( ͡º ͜ʖ͡º)
https://youtu.be/MBEqWDCGPc0?t=1m15s
Zaprogramował już nowy kluczyk (kluczyk jest keyless+ sys. start&stop) z pod schowka (aha to dziadowstwo z 3ma antenami to zagłuszacz prawdopodobnie gps) + przesiadł się z wykrywaczem do gpsu (bo tak to wyglądało to urządzenie) odłączył niezależny moduł z gpsem i wyrzucił to na glebę i na koniec zrobił zworkę na CAN
@Zlomiarz1: Raczej wypierniczył przekaźnik odcinający obwód potrzebny do odpalenia silnika i zamiast niego po prostu wsadził spinacz.
@Zlomiarz1: Wykrywacz GSM, nie GPS (gsm ma nadajnik, gps tylko odbiornik - sygnał z nadajnika złapiesz, odbiornik nic nie wysyła), a poza tym masz rację.
Ewentualnie można poprowadzić inaczej a tam dać fejka, nie podpiętego lub podpiętego, tak by uruchamiać cichy alarm. Jak ktoś ma żyłkę awanturnika to fejk może jeszcze podawać wysokie napięcie, które usmaży tą zabawkę.
@frosti85: zatrzaski nie "poluzowują" się jak śruby
klucza, u nas załatwia się po złączu programator obd2, a rozbrojenie cetralnego + alarm robi się urządzeniem z olxa ...
@rapitor: Bo byt, kształtuje świadomość.