@szopa123: Fajnie mieć przedział tylko dla siebie, zamknąć się tam i podróżować, a nie bać się czy ktoś nie poczęstuje usypiaczem albo zwyczajnie okradnie
@kaganiec_oswiaty: Moim zdaniem w samolocie jest jednak mniej wygodnie, ale 99,9% ludzi woli jedną godzine mniej wygodnie, niż bardziej wygodnie ale cała noc.
Nie kursuje, bo ceny poza ofertą sparnight były z kosmosu. Przykładowe ceny do Amsterdamu: w 6 osobowej kuszetce: 156 euro, miejsce siedzące 134 euro. Za taką cenę w dwie strony, można z wyprzedzeniem znaleźć połączenie lotnicze, a podróż trwa kilkanaście razy krócej. Jeżeli komuś koniecznie zależy na pociągu, Warszawa - Berlin, Berlin - Kolonia, Kolonia - Amsterdam z odrobiną szczęścia zmieści się bez problemu w 120 euro, a przy okazji zaliczy dwa
@zkmowiec jechałam tym pociągiem 4 razy na tej trasie, tyle że za każdym razem udało mi się wyrwać bilet za 29 euro. Ma to wtedy sens, szczególnie jeśli wiezie się sporo rzeczy i np rower (chyba dodatkowe 8 euro). Podróż trwa 17 godzin.
Pewnie jestem rozpieszczony przez życie i wyłapie minusy, ale to dla mnie nie jest ekskluzywne. W powiązanych dodałem coś z bardziej ludzkimi warunkami z Azji.
@ej-no-nie-przesadzaj: jazda własnym autem to żadna przyjemność - to dodatkowe kilka godzin pracy. Nawet jako pasażer luksus to nie jest. A samolot nie dolatuje do centrum. W euronightcie chodzi o to że lądujesz u celu o 8 rano, teoretycznie wyspany, umyty i gotowy do biznesu
Jechałem tym pociągiem dwa razy na trasie Utrecht - Warszawa (właściwie za drugim razem tylko do Kutna, ale o tym za chwilę). Przejazd przez Holandię spoko. Po krótkim postoju w Venlo, zmianie lokomotywy na niemiecką i wizycie niemieckich pograniczników hajda przez Niemcy. Jak na moje odczucie zdecydowanie za długie postoje po drodze, przykładowo aż godzina w Hanowerze, w Kolonii niewiele krócej. Na tych postojach doczepiali wagony jadące bodajże z Pragi i Hamburga.
Pracowałem krótko w zakladach Cegielskiego - Fabryka Pojazdów Szynowych - w Poznaniu kiedy akurat budowali te wagony (rok 2007). Bardzo fajnie to wyglądało także od strony produkcynej. ;)
Komentarze (83)
najlepsze
@zkmowiec: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Co do ceny. Jesli liczyc przejazd jako pociag+hotel to euronight nie wypada tak tragicznie dla biznesmana.
Nawet jako pasażer luksus to nie jest. A samolot nie dolatuje do centrum.
W euronightcie chodzi o to że lądujesz u celu o 8 rano, teoretycznie wyspany, umyty i gotowy do biznesu