Power vs Torque - In Depth Explanation and Mythbusting!
TL;DR - To moc silnika decyduje o przyspieszeniu nie moment obrotowy. Oba są ściśle powiązane. Samochód przyspiesza najszybciej w punkcie gdy MOC jest największa, nie moment obrotowy! Dlatego diesel z tą samą ilością Niutonometrów będzie wolniejszy od benzyny.
TakumiFujiwara z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 15
- Odpowiedz
Komentarze (15)
najlepsze
@IdzPrzodem "Duży moment daje duże przyśpieszenie według wzoru e=M/I więc może łatwo zerwać przyczepność. Natomiast ta twoja moc decyduje tylko o prędkości maksymalnej według wzoru n=N/M
e - epsilon przyśpiesznie kątowe
M - moment
Widzę choć jeden rozumie o czym pisze!
Niestety czasy turbodiesla z racji wyższego momentu od benzyny na niskich obrotach sprawiły że ludzie błędnie zakładają :
" moment przyspiesza nie moc"
"Moc określa tylko prędkość maksymalną"
Ciężko się dyskutuje z takimi ludźmi jak nie potrafią odpowiedzieć dlaczego diesel 2.0 350 Nm 150 KM przegrywa z 2.0 200 Nm 200 KM. Wygrywa jedynie z niskich obrotów (bo na nich ma większą moc)
160 Nm przyspiesza tak samo jak 260 Nm bo mają zbliżoną moc.
230 Nm przyspiesza tak samo jak 350 Nm
I 271 NM przyspiesza tak samo jak 500 Nm.
Jak widzisz gdyby to moment decydował o przyspieszeniu to nie było by zbliżonego przyspieszenia przy podobnej mocy a różnym momencie obrotowym.