@ProfesorJagoda: @bombajowy: Na tym nagraniu widać że Francuz najechał na linię stąd też utrata przyczepności na lewym kole (elementy toru z naniesioną farbą charakteryzują się nieco mniejszą przyczepnością - co zwłaszcza można dostrzec podczas mokrych wyścigów).
btw. można domniemywać że w tym miejscu tor jest nieco nietypowo łagodnie wyprofilowany stąd też większość kierowców próbuje przejechać go jak najciaśniej (często ścinając łuk)
Popatrzcie na prędkość: 230mph czyli około 370km/h. Załóżmy że zdążył nacisnąć na hamulec i zwolnił do 350 w chwili uderzenia. Co w ogóle? Jak dobrze trzeba opracować kokpit aby to wytrzymał... Inna sprawa to masa pojazdu, ale z drugiej strony prędkość w energii jest w kwadracie.
@stasioto: Tak, oczywiście, bez stref zgniotu kierowcę zabiłoby przeciążenie, ale jednak mówimy tu o olbrzymich prędkościach. Zobacz co się dzieje podczas crashtestów które są przeprowadzane przy marnych 50km/h...
@Lynx_Lynx No tak, dla mnie to jest też niewyobrażalne, ja jak sobie jade 140 autostradą i pomyśle o wypadku przy takiej prędkości to aż mnie ciary przechodzą.
Komentarze (10)
najlepsze
btw. można domniemywać że w tym miejscu tor jest nieco nietypowo łagodnie wyprofilowany stąd też większość kierowców próbuje przejechać go jak najciaśniej (często ścinając łuk)