@PaulStone: Jak ten silnik jest zdławiony w odpowiedni sposób, zębatki dobrane pod skrzynie biegów (w tym samym modelu z tym samym silnikiem były różne przełożenia skrzyni biegów) to 1,5 litra na 100 kilometrów to wynik jak najbardziej do osiągnięcia. Jeden cylinder, dwa zawory, jeden łańcuszek do jednego wałka. Najmniej awaryjny i zarazem najprostszy wariant.
@TgcRap4: Żaden problem. Wrzucasz do bagażnika agregat prądotwórczy na LPG i zrobione. Co ciekawe, koszt przejechania 100km takim zestawem wcale nie byłby znacznie wyższy od kosztu na samym prądzie.
Ciekaw jestem, czy dało by radę takie coś u nas zarejestrować. Mówcie co chcecie, ale zagazować jakąś 250 - 500 z butlą zrobioną jak normalny bak, palące nawet te 4 litry gazu na 100... Coś pięknego. Ekonomia, ekologia i w ogóle wszystko tru, cud miód.
@motonita: Świetna sprawa, nie wiedziałem, że gdzieś temat jest ogarniany seryjnie, myślałem, że to raczej ludzie głównie sami kombinują bardziej z ciekawości. Nie wiem dlaczego LPG jest tak mocno niedocenianym paliwem. Ja widzę głownie same plusy, koszta, ekologia... A w mało litrażowym motocyklu? Przecież prawie za darmo można by zjeździć pól Europy.
@rzeznia22: W Polsce część ludzi, głownie miłośników silników wysokoprężnych, nadaje na gaz z czystej zawiści, bo ktoś jeździ 2.5 litrową benzyną na gazie taniej niż on swoim 1.9TDI. Szkoda, że u nas motocykl na gaz to tylko ciekawostka. Swoją drogą fajnie by było mieć motocykl większej pojemności na gaz.
Tak się kiedyś zastanawiałem. Jest elektryczna Formuła E. Całkiem ostro sobie śmigają tymi bolidami. Teraz powstaje jakaś seria na bazie Tesli. A co z motorami? Jest jakaś seria albo plany stworzenia wyścigów motocykli elektrycznych?
Komentarze (126)
najlepsze
Gx