AMA - HyperPoland
Cześć. Jesteśmy grupą inżynierów studiujących na Politechnice Warszawskiej oraz Wrocławskiej i zamierzamy zbudować pierwszy polski prototyp kapsuły Hyperloop. Czekamy na pytania:)
![kszksz8](https://wykop.pl/cdn/c3397992/kszksz8_uM5AgKJbny,q52.jpg)
- #
- #
- #
- #
- #
- 275
- Odpowiedz
Cześć. Jesteśmy grupą inżynierów studiujących na Politechnice Warszawskiej oraz Wrocławskiej i zamierzamy zbudować pierwszy polski prototyp kapsuły Hyperloop. Czekamy na pytania:)
Komentarze (205)
najlepsze
Po kolei:
1. użycie stali jako głównego budulca, jak zamierzacie rozwiązać problem rozszerzalności cieplnej i wyboczeń rury?
2. bezpieczeństwo: aby je zapewnić trzeba będzie przejść kontrolę jak na lotnisku i odpowiednio wcześniej pojawić się na stacji przez co zaleta szybkiej podróży odpada. Dodatkowo załadowanie 30 osób co 30 s. wydaje się technicznie niemożliwe, oraz transport nocny nie będzie tak popularny jak w godzinach szczytu co spowoduje drastyczny wzrost ceny.
3. Awaria jednej nitki unieruchamia
1) Jedną z metod jest wykonanie łączeń, które pozwalają się części segmentów poruszać pomiędzy sobą, coś w stylu łożysk liniowych, tylko uszczelnianych. H-One robi tak, że wprowadzają naprężenia wstępne, żeby rury pracowały dobrze w określonym zakresie temperatur, dodatkowo sa one usztywnianie (podobnie, jak współczesne tory, które nie mają "szczelin").
2) Dlatego rozważana jest opcja mniejszych kapsuł, ale kursujących częściej, żeby przyspieszyć proces załadunku pasażerów. Co do bezpieczeństwa, to zapewne
https://www.youtube.com/watch?v=Z48pSwiDLIM
oraz innych video thunderF00ta o hyperloop?
dwa podstawowe problemy:
1) Czas/Energia potrzebna na wytworzenie próżni w tak dużej objętości?
2) Zabezpieczenie przed uwolnieniem zgromadzonej tam energii?
1) Wszystko zależy od pomp próżniowych, ale przykładowo dla wytworzenia próżni (co będzie zabiegiem sporadycznym dla całej rury) dla odcinka 5km jest to moc rzędu 1000 kW przez 7h, co jest względnie niedużą sprawą. Dla porównania moc silnika Pendolino do 5664 kW.
2) Co masz dokładnie na myśli? Jakiego rodzaju energii?
Odnośnie
1) Ile macie osób w zespole i jaki jest stosunek osób technicznych do nietechnicznych? (np. ilość inżynierów do ilości osób odpowiedzialnych za marketing, rozmowy z potencjalnymi inwestorami, ośrodkami badawczymi itp)
2) Jak organizujecie sobie pracę i cele? Spotykacie się regularnie, korzystacie z jakiejś zwinnej metodyki (Agile), używacie systemów typu Jira/Trello?
3) Czy wiążecie swoją zawodową przyszłość z tym projektem i po zakończeniu studiów zakładacie własny startup?
4) Jak wygląda wasz układ z uczelnią, macie jakieś profity ze swoich sukcesów, jakieś ułatwienia, zwolnienia z zajęć itp?
Pytania
źródło: comment_WiJrGlOfMcHFHIov87jH7jwn7MmTmWMw.jpg
Pobierz1)Całe HyperPoland liczy 50 osób, z czego technicznych koło 35, a reszta-15 nietechnicze(marketing, finanse, promocja)
2)Przede wszystkim facebook i slack:) część zespołu jest z Warszawy, i działa w kołach naukowych więc widzimy się dosyć często. Z resztą zespołu spotykamy się oraz komunikujemy m.in. przez Skypa.
3)Oczywiście, że tak, zdecydowana więszość chce rozwijać chce rozwijać tę technologię później. Tak, niedługo się formalizujemy. Na linkedIn już jesteśmy( ͡° ͜ʖ ͡°)
4)Nie nie mamy żadnych zwolnień z zajęć. Póki co robimy wszytsko
Stworzył go człowiek mający doświadczenie w dziedzinie fizyki więc chyba można potraktować go poważnie. Jak możecie odpowiedzieć na takie zarzuty?
1. rozumiem, że w rurze nie będzie panowała idealna próżnia - jakie zatem ciśnienie będzie tam panowało?
2. jak zapewnione będzie powietrze dla pasażerów w kapsułach?
3. czym grozi rozszczelnienie się tunelu? w razie dostania się powietrza do środka pojazd powinien stopniowo zwalniać, ale to chyba nie jest niebezpieczne?
4. jaką średnicę będzie miała kapsuła (ile luzu zostanie między kapsułą a rurą)?
1) Będzie to ciśnienie około 100 - 800 Pa, czyli 0,01-0,08 atmosfery ziemskiej.
2) Analogicznie jak w samolotach, gdzie np. powietrze bierze się z jednego ze stopni łopatek turbiny. Dodatkowo będzie instalacja tlenowa.
3) Dokładnie, przede wszystkim rozszczelnienie tunelu, które zostanie zaobserowowane choćby przez czujniki ciśnienia "zostanie przekazane" do systemu zarządzania ruchem kapsuł, który zatrzyma kapsuły do naprawienia awarii. Oczywiście w razie potrzeby będą tez systemy ewakuacyjne w przypadku
Hyperloop to obecnie mrzonka, najlepsze zespoły połamały sobie na tym zęby. To już wolę, że fundusze poszły w polski projekt samochodu elektrycznego. Bo tutaj widzę coś na wzór drugiej Arrinery czyli w kij kasy poszło na pensję
Mam pytanie do członków zespołu z PWr.
1. Jaki kierunek i na jakim wydziale ukończyliście?
2. Macie wsparcie od pracowników uczelni? Jeżeli tak to kto Was wspiera?
Niedawno