Przechwycenie samolotu, który nie odpowiada na wezwania wieży kontroli lotów
Nagranie prezentujące jak niemieckie siły powietrzne dokonuje przechwycenia i eskortują samolot pasażerski, który nie zgłaszał się na wezwanie wieży kontroli lotów, na standardowej częstotliwości ATC jak i awaryjnej. Ostatecznie udało się odzyskać kontakt z pilotami z samolotu. Art. w powiązanych.
WuDwaKa z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 86
- Odpowiedz
Komentarze (86)
najlepsze
Samolot nie zmienił kursu... podlecieli tylko i tyle. Niby co, zaciągnęli niewidzialne liny?
Zazwyczaj udaje się skontaktować z pilotem i wszyscy odlatują w swoją stronę.
Kilka linków:
W przypadku gdyby jednak postanowił zmienić kurs bez wyraźnego powodu i poinformowania "ziemi" zostałby siłą przymuszony do przywrócenia prawidłowego kursu pod groźbą zestrzelenia (tak, zestrzelenia) - niemniej jednak to już absolutna
W PL nie można zestrzelić oficjalnie żadnego cywilnego samolotu.Jeżeli zachodzi najmniejsze podejrzenie, iż samolot mógł zostać uprowadzony, wprowadza się procedurę renegade , która dzieli się na trzy stopnie. Jeżeli przy 3 stopniu załoga nie reaguje można statek zestrzelić.(nie w Polsce, w innych krajach NATO tak)
Suspected RENEGADE (ang; podejrzany) – jeżeli spełnia co najmniej dwa podpunkty
1. Naruszenie zakazów ruchu lotniczego określonymi przepisami prawa
2. Niestosowanie się przez załogę do