Czeka nas demontaż wspólnego rynku transportu drogowego?
Coraz bardziej realne wydaje się, że silny lobbing w Brukseli związkowców z krajów zachodnich oraz rozszerzający się populizm doprowadzi już w lipcu do zmiany przepisów unijnych o delegowaniu pracowników do pracy za granicą. Ich wdrożenie szczególnie silnie uderzy w transport drogowy.
KiciurA z- #
- #
- #
- #
- 135
Komentarze (135)
najlepsze
Druga sprawa: jak widać, kraje Zachodu chcą chronić swoje firmy. W dość głupi sposób (stracą na tym), ale jednak. Tutaj rację miał Andrzej Lepper w 2003 roku: nikt nam nic za darmo nie da i nie po to nas do UE brali. Brali nas po to,
Wspólny rynek UE jest OK, ale państwa narodowe powinny mieć prawo do suwerennego decydowania o sobie.
Na tym przykładzie macie dokładnie to co chcecie, czyli jednocześnie wspólny rynek i suwerenność.
Niemcy czy Francja dopuszczają naszych kieruowców do świadczenia usług na ich rynku. Więc jest wolność zatrudniania i działania, nikt nie blokuje.
Jednocześnie suwerennie decydują o warunkach świadczenia pracy na swoim terenie. Kierowca zatrudniony w PL który wozi towar po Niemczech
To nie byłby brak "solidarności" tylko znierówne traktowanie przez prawo podmiotów o różnej narodowości działających na terenie danego państwa. Gra nie fair. Idąc tym tropem jakaś firma bułgarska mogłaby otworzyć fabrykę w Polsce i płacić Polakom minimalną pensję bułgarską (2x niższą niż
Ja cisnę bekę z tego że jak państwa narodowe w ramach UE suwerennie robią sobie jakieś zakazy/regulacje co do lokalnego rynku pracy to jest wielki ból dupy mimo że te regulacje są właśnie niczym innym jak wyrazem tej tak pożądanej suwerenności.
Podatek był w
A wiesz ze jak Polski kierowca wjedza do Austri zeby tam rozladowac albo zaladowac towar to musi miec przy sobie :
-Specjane zgloszenie wypelniane kazdorazowo przed wjazdem do Austrii
-Umowe o prace
- Potwierdzenie posiadania ubezpieczenia
-Ewidencje czasu pracy
-Listy plac i inne dokumenty placowe
-Dowody wyplaty wyngrodzenia (np potwierdzenia przelewow)
- Dokumenty pozwalajace okresilc stawke zaszerogowania zalezna np od starzu pracy
Wszystkie dokumenty musza byc po NIEMIECKU i w
@Lord-of-Faneloy: Austria to jeden kraj, a Niemcy to inny.
vs
zdecydujcie sie w koncu xD az mi zal sie robi tych kierowcow ktorym za przejazd przez europe placi sie jakies grosze
juz sie janusze zlecialy
w sumie to ma sens
@ConorMG:
Nie ma sensu :)
Różnice w płacach, a więc i niskie koszta pracy to taki nasz killer-ficzer, my za 1k EUR przeżyjemy w miarę normalnie(pomijając np Warszawę) i zaliczymy się do klasy średniej, Niemiec nie, dlatego my konkurujemy niskimi kosztami, a Niemcy dużym kapitałem. Jeżeli wyrównamy koszta pracy to nasz rynek transportu nie będzie ani trochę atrakcyjny bo po co Niemiec ma zatrudniać Polaka skoro
Komentarz usunięty przez moderatora
Np. politycy PO puszczali komunikat że Polska będzie solidarna, ze przyjmnie etc.
I może to byłaby
Po pierwsze nie można oczekiwać, że za solidarność w jednej
Dobrze że my odrzuciliśmy zgniły zachód i liberalizm,Nasza partia i naczelnik powinni wprowadzić katolicko-narodową wersję prawa bożego