@jeanpaul: XD doczytaj że te koło spełnia ważne zadanie a nie tylko generuje koszty podczas naprawy ( ͡°͜ʖ͡°) W zwykłym 2 litrowym dieslu bez dmumasy czułbyś się jak w starym ursusie ( ͡°͜ʖ͡°) Wszystko by wibrowało ( ͡°͜ʖ͡°)
W zwykłym 2 litrowym dieslu bez dmumasy czułbyś się jak w starym ursusie ( ͡°͜ʖ͡°) Wszystko by wibrowało ( ͡°͜ʖ͡°
@sad_pepe: Stwierdzenie trochę na wyrost, czasami te same modele samochodów, z tym samym silnikiem w różnych latach produkcji występowały w wersji z dwumasą lub bez i porównując je, ciężko było dostrzec różnice podczas jazdy... Koło dwumasowe tłumi głownie drgania
mój sąsiad ma golfa 1 w dizlu i mówi że taka technologia jak w tym aucie jest to w żadnym nie ma. Kamera cofania, kierunkowskazy, pasy, szby na kmorbe i spalanie 4,5l na 100km
Dobra niech ktoś mi wytłumaczy skąd mieli 4 rodzaje silników co koles wymienia w 5:50 steam-para gasoline engine- czyli zwykła benzyna ale czemu miała 12% wydajności. gas engine?? - silniki na gaz o co chodzi? oil engine? - silnik na olej? rope? wołam @Pierdyliard( ͡°͜ʖ͡°)
@sad_pepe: Acha i zeby nikt sie nie czepial. Jezeli chodzi o porownanie sprawnosci to mowimy o tym filmie i tych zastosowaniach bo np. silniki parowe (turbiny) w elektrowniach maja wyzsza sprawnosc od spalinowych silnikow samochodowych).
@ziher: Regulator odśrodkowy obrotów (regulator Watta). Utrzymywał stałą prędkość obrotową maszyny. Jak silnik był mocno obciążony przez co kręcił się wolniej to kulki opadały i otwierały szerzej zawór dostarczając więcej pary i tym samym maszyna wracała na wymagane obroty.
@ziher: Tak, siła odśrodkowa jest różna w zależności od obrotów, kulki opadając/wznosząc się sterowały zaworem (możliwe było instalowanie ograniczników które uniemożliwiały uzyskani większej mocy z maszyny). Obroty maszyny zmieniało się wymieniając kulki na mniejsze/większe. Podejrzewam że technik obsługujący maszynę miał tabelę z podstawowymi prędkościami i masą ciężarków potrzebnych do ich utrzymania.
Komentarze (48)
najlepsze
W zwykłym 2 litrowym dieslu bez dmumasy czułbyś się jak w starym ursusie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wszystko by wibrowało ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@sad_pepe: Stwierdzenie trochę na wyrost, czasami te same modele samochodów, z tym samym silnikiem w różnych latach produkcji występowały w wersji z dwumasą lub bez i porównując je, ciężko było dostrzec różnice podczas jazdy... Koło dwumasowe tłumi głownie drgania
źródło: comment_EEXGROxpU1OplCcsjChg2ldLeDyCVyx9.jpg
Pobierzsteam-para
gasoline engine- czyli zwykła benzyna ale czemu miała 12% wydajności.
gas engine?? - silniki na gaz o co chodzi?
oil engine? - silnik na olej? rope? wołam @Pierdyliard( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak silnik był mocno obciążony przez co kręcił się wolniej to kulki opadały i otwierały szerzej zawór dostarczając więcej pary i tym samym maszyna wracała na wymagane obroty.