@ZajebbcieTrudnyNick: Zależnie od samochodu, klocków, etc. ale dla osobówki jest to około 30~35 metrów. Oczywiście uśrednione, między porządnym samochodem ze sporymi, ceramicznymi tarczami i tikaczento.
@btnnnnnnnnn: Ło, Panie. 230... Ja kiedyś na jakimś forum czytałem poradnik, jak wymontować przerywnik z kierunkowskazu, żeby nie migały, tylko świeciły ciągłym światłem. Wtedy lampka za 2zł spali się po 5-ciu, a nie 4-latach. Oszczędność życia.
ciekawe jak wyglądało będzie cofanie czymś takim...
daj linka bo nie uwierzę
@panda_3: @grzemach: Widziałem na własne oczy nie raz, także z zestawami 3 i 4 członowymi czyli takimi jakie są dozwolone w Szwecji. Na niewiele większych 'mijankach' potrafią zawrócić zestaw 3-członowy czyli przyczepa z piłą mechaniczną na gąsienicach i 2 przyczepy z drewnem. 1 pracownik wycina las po horyzont w ciągu 6-8 godzinnego dnia roboczego. Ci z zestawami po
trzeba przyznać że daleko ta ciężarówka nie odjechała przy próbie hamowania, widać było dymek z hamulców. Ale tak dobrze zabezpieczonego ładunku to chyba ze świecą szukać, co tam jest, chyba pasy zaciskowe?
Jak to? Ile to razy wykopowi eksperci perorowali że taka masa to musi hamować na drodze 5 razy dłuższej niż osobówka. "Panie fizyki pan nie oszukasz" co nie?
@TomAss83: Też zobacz ile to ma kół. Wydaje mi się, że mimo wszystko w tym składzie, na jedno koło przypada mniejsza masa, niż w przypadku tradycyjnego TIRa. No i wątpię, że w Polsce przykłada się większą wagę do opon (znaczy pewnie mają bardzo duże znaczenie w szukaniu dróg, do redukcji kosztów)
@skarbnik: Zgoda - mimo tego z jakiegoś powodu ten ultranowoczesny tir hamuje jednak na prawie 2 razy dłuższej drodze niż osobówka z 80km/h. To pewnie kwestia czasu reakcji tak dużego ukłądu hamulcowego i paru innych czynników. Zresztą czy faktycznie ta powierzchnia styku w Tirze jest taka sama? Typowo ma koła o srednicy jakies 70% większej i o jakieś 70% szersze opony. Przy tym samym ciśnieniu dałoby to 1,7*1,7 = 2,9 większą
Każde Volvo generalnie nadaje się tylko do wożenia drewna ale w tym przypadku muszę przyznać, że wygląda na to, że szpece od mocowania ładunku nie byli Chińczykami.
@naiwnimoimilucmi: Po prostu beka z Łągiewki i jego hamulca eliminującego bezwładność i przeciążenia. Zaraz wpadną fanatycy profesorka i zaczną płakać, że Polacy już dawno stworzyli lepsze systemy hamowania, ale władza, biurokracja i lobbyści blokują nasze wynalazki
Komentarze (193)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
@panda_3: @grzemach: Widziałem na własne oczy nie raz, także z zestawami 3 i 4 członowymi czyli takimi jakie są dozwolone w Szwecji. Na niewiele większych 'mijankach' potrafią zawrócić zestaw 3-członowy czyli przyczepa z piłą mechaniczną na gąsienicach i 2 przyczepy z drewnem. 1 pracownik wycina las po horyzont w ciągu 6-8 godzinnego dnia roboczego. Ci z zestawami po
Zresztą czy faktycznie ta powierzchnia styku w Tirze jest taka sama? Typowo ma koła o srednicy jakies 70% większej i o jakieś 70% szersze opony. Przy tym samym ciśnieniu dałoby to 1,7*1,7 = 2,9 większą
Ale gdzie tam riposta była, to ja nie wiem
Zaraz wpadną fanatycy profesorka i zaczną płakać, że Polacy już dawno stworzyli lepsze systemy hamowania, ale władza, biurokracja i lobbyści blokują nasze wynalazki