@Forest_Monster: Kiedyś tak było z oponami do samochodów. Kawał metalowej obręczy oblany dookoła gumą. Potem wymienne gumy, potem dętki, teraz opony bezdętkowe a co w przyszłości będzie to jeszcze zobaczymy.
Taniej w eksploatacji zrobić jedno koło i nakładaną część która będzie się ścierać. Jedno zablokowanie kół podczas hamowania może już dyskwalifikować obręcz z użytku. Metal jest jednak nieco plastyczny w takich temperaturach i w końcu obręcz będzie miała większy wymiar niż
@Forest_Monster: chodzi o to, że koło się zużywa w wyniku kontaktu z szyną. Może się też np. zetrzeć w przypadku jak koło się zablokuje. Dzięki zastosowaniu obręczy, można w razie potrzeby wymienić obręcz na nową, zamiast wymiany całego zestawu kołowego. Do tego cały zestaw kołowy może być wykonany z materiału twardszego, o dużo wyższej trwałości. Głupio by było, gdyby w wyniku użytkowania bardziej psuły się (i częściej musiały być wymieniane) szyny,
@Wacek1991 dziękujemy kapitanie oczywisty! Tego samego dowiemy się z filmiku który jest przedmiotem tego znaleziska, ale musiałbyś go najpierw obejrzeć.
Komentarze (96)
najlepsze
Bo co?
Obręcz moze pęknąc i wypaść?
powodowac jakieś wibracje? brak wyważenia?
Krótko: czym grozi jazda z takim kołem, gdyby ktoś zaniechał wymiany?
Taniej w eksploatacji zrobić jedno koło i nakładaną część która będzie się ścierać. Jedno zablokowanie kół podczas hamowania może już dyskwalifikować obręcz z użytku. Metal jest jednak nieco plastyczny w takich temperaturach i w końcu obręcz będzie miała większy wymiar niż
źródło: comment_Kewrk8jWZtTd4b54NnwpdrB2Ml19VUAG.jpg
PobierzST44-Sam Naprawiam