Tupolew 154 to konstrukcja z lat 60, pozostałe dwa - to konstrukcje z lat 80...
I nawet to, że Tu-154M Lux jest bardzo podrasowaną wersją nie zmienia faktu, że bazuje na sporo starszej starej technologii... A więc data produkcji to nie wszystko...
Nieprawda! Air Force One bazuje na Boeingu 747, którego konstrukcja pochodzi z 1968 roku! Tu154 z 1969, ale wersja Lux to gruntowna przebudowa z kompletnie nowymi silnikami i aparaturą. Warto coś czasem sprawdzić zanim podważa się czyjeś słowa. :)
@siRcatcha: Można też dopowiedzieć, że to się kupy nie trzyma. Bo skoro mówimy dobrze, to nie wspominamy tego co było złe, a niedomówienia i niedopowiedzenia z definicji już są kłamstwem.
@Floyt: Porównaj sobie PKB USA i Polski, zastanów, czy stać nas na drogie remonty i specjalistów, mimo tego, że nasi mechanicy stoją na dość wysokim poziomie.
@Patiomkin: Wiadomo, że głupie. Tylko nie potrzebnie utarło się, że to co rosyjskie = szajs. Pewnie nie bez powodu tak jest, ale na pewno nie jest tak źle jak się mówi. Ostatnio w wywiadzie z jakimś fizykiem przeczytałem, że rosyjskie reaktory jądrowe są najlepsze na świecie i możliwe, że to oni dostarczą je do naszej elektrowni.
Media mówią: starszy, bo info o dacie produkcji danego egz. i dacie wprowadzenia modelu do produkcji zajęłoby jakieś 30 sec. a to nie mieści się w głowach szanownych redaktorów.
Wiadomości, aby przedstawiać dokładnie informacje z każdej strony musiałyby trwać 3h
Tu-154 wcale nie był taki stary jak na samolot, więc któreś z Air Force One mogą być starsze. Niestety nie tylko liczy się tutaj wiek - porównajcie mercedesa mającego 20 lat i poloneza mającego też 20 lat. "Lekko" się różnią jakością i tym jak dziś wyglądają, dlatego porównywanie wieku nie bardzo ma sens.
Ciągle czekam na konkretne argumenty przeciwko rządowym Tupolevom i jak na razie się nie doczekałem :(
Dziennikarze i politycy ciągle mówią, że samolot był przestarzały i technologicznie tkwił w latach 60-ych... ale pod jakim względem był przestarzały? Co z nim było nie tak? Przecież był świeżo po remoncie!
Proszę o konkretne argumenty, opis technologii, które są przestarzałe, materiałów, jakości, tolerancji itp.
Bez tego możemy sobie gadać o tym, że samolot był przestarzały..
Faraday zapytał: ale pod jakim względem był przestarzały?
więc odpowiedziałem, te parę metrów w kontekście tej konkretnej katastrofy to mogłoby być uderzyć/nie uderzyć w antenę, może wtedy wszystko by się potoczyło inaczej. nie znam się specjalnie na lotnictwie, ale skoro teraz praktycznie wszystkie nowe samoloty mają skrzydła wzniesione ku górze to chyba ma to jakieś znaczenie.
1. Polonez był produkowany do 2002 roku i tak jak Tu154 był modyfikowany ale nie oznacza to że egzemplarz z 2002r. dorównywał samochodom które pokazały się na rynku w roku np 1998.
2. Ja nie rozumiem tego roztrząsania co było przyczyną. Ci ludzie zginęli, specjaliści pracują. Na rozmowę o przyczynach i wyciąganie wniosków będzie jeszcze bardzo dużo czasu jak będziemy wiedzieli co się wydarzyło. Dajmy sobie spokój z tymi wykopami i różnymi
Z tym polonezem to przesada, porównaj testy zderzeniowe samochodów podobnej klasy np w roku 1998 - polonez jako jeden z nielicznych samochodów porównywalnej klasy i ceny nie miażdżył pasażerów (kabina zachowywała kształt, nie rozrywała się podłoga, kierownica i pedały nie przemieszczały się znacząco) - brakowało tylko poduszek powietrznych. To wszystko w konstrukcji z końca lat 70.
Dopiero około 2005 roku konstrukcja większości samochodów zaczęła przewyższać konstrukcję Poloneza.
Tu-154 byl rowniez w sluzbie Luftwaffe- sluzyl do przewozu VIP-ow, a odziedziczony zostal floty bylego NRD. Zostal zniszczony w wypadku w Namibii- zderzyl sie w powietrzu z amerykanskim C-141.
To przeczytaj swoj post jeszcze raz i znajdz roznice miedzy tymi maszynami. podpowiem ze są oczywiste.
Polecam 3 linki, na stronach wikipedi opis 3 maszyn, zajrzyjcie sobie pod rubryke incidents and accidents i ZGADNIJCIE KTÓRA MASZYNA MA LISTE NAJDLYŻSZĄ! Nic wiecej nie ma do dodania. Konsekwencje niewiedzy w realnym świecie są realne.
Jak zwykle ktoś wyskoczył z sensacją... Gdyby Fiat nagle zrobił dla zabawy 125p. Rocznik 2010. Czy byłby lepszy niż Porshe z lat 80? Dlaczego bierzesz jeden fakt, na który wpływa masa zmiennych, robiąc z tego odkrywczą sensację...
Ten Tupolew nawet nie spełniał standardów europejskich lotnisk. Był niesamowicie głośny. Rząd mógł lądować na nich tylko ze względu na czerwoną szachownicę i napis "Republic of Poland". Pasażerski samolot tego typu nie wylądowałby na zachodzie.
Kaczyński rozmawiał z Leszkiem Millerem niedługo przed katastrofą o konieczności zamiany tych samolotów ponieważ ich stan był bardzo niezadowalający mimo wszystkich danych technicznych blablabla. To że samolot powinien działać ile tam jeszcze czasu to nic, samoloty zaprojektowane w latach 60 to nie cuda techniki i jakby nie było napisane w papierach wysyłać prezydenta w takim samolocie w XXI wieku to niezbyt mądre, ale jak już sobie chcecie oszczędzajcie na bezpieczeństwie dalej to
Teraz zamiast oglądać wiadomości wolę wejść na wykop i poczytać bardziej kompetentnych internautów. Wiele ciekawych rzeczy porusza się na wykopie niż w telewizji czy gazecie.
Komentarze (114)
najlepsze
I nawet to, że Tu-154M Lux jest bardzo podrasowaną wersją nie zmienia faktu, że bazuje na sporo starszej starej technologii... A więc data produkcji to nie wszystko...
Nieprawda! Air Force One bazuje na Boeingu 747, którego konstrukcja pochodzi z 1968 roku! Tu154 z 1969, ale wersja Lux to gruntowna przebudowa z kompletnie nowymi silnikami i aparaturą. Warto coś czasem sprawdzić zanim podważa się czyjeś słowa. :)
a z tym sie zgodze.
Ja mam Ładę Niva z 1990 r i nie zamieniłbym jej na Chevroleta czy tam jakieś audi :]
Komentarz usunięty przez moderatora
http://www.wykop.pl/link/198156/ktory-stan-usa-ma-pkb-zblizone-do-polskiego/
Wiadomości, aby przedstawiać dokładnie informacje z każdej strony musiałyby trwać 3h
Dziennikarze i politycy ciągle mówią, że samolot był przestarzały i technologicznie tkwił w latach 60-ych... ale pod jakim względem był przestarzały? Co z nim było nie tak? Przecież był świeżo po remoncie!
Proszę o konkretne argumenty, opis technologii, które są przestarzałe, materiałów, jakości, tolerancji itp.
Bez tego możemy sobie gadać o tym, że samolot był przestarzały..
ja mam jeden
http://c.wrzuta.pl/wi12126/68d24920002355f44bc1b26d/0/tu_boeing.jpg
Faraday zapytał: ale pod jakim względem był przestarzały?
więc odpowiedziałem, te parę metrów w kontekście tej konkretnej katastrofy to mogłoby być uderzyć/nie uderzyć w antenę, może wtedy wszystko by się potoczyło inaczej. nie znam się specjalnie na lotnictwie, ale skoro teraz praktycznie wszystkie nowe samoloty mają skrzydła wzniesione ku górze to chyba ma to jakieś znaczenie.
2. Ja nie rozumiem tego roztrząsania co było przyczyną. Ci ludzie zginęli, specjaliści pracują. Na rozmowę o przyczynach i wyciąganie wniosków będzie jeszcze bardzo dużo czasu jak będziemy wiedzieli co się wydarzyło. Dajmy sobie spokój z tymi wykopami i różnymi
Z tym polonezem to przesada, porównaj testy zderzeniowe samochodów podobnej klasy np w roku 1998 - polonez jako jeden z nielicznych samochodów porównywalnej klasy i ceny nie miażdżył pasażerów (kabina zachowywała kształt, nie rozrywała się podłoga, kierownica i pedały nie przemieszczały się znacząco) - brakowało tylko poduszek powietrznych. To wszystko w konstrukcji z końca lat 70.
Dopiero około 2005 roku konstrukcja większości samochodów zaczęła przewyższać konstrukcję Poloneza.
Pomijam oczywiście jakość
Drugi został pozniej sprzedany. http://aviation-safety.net/photos/displayphoto.php?id=19970913-0&vnr=1&kind=PC
A jakim samolotem lata Putin lub Miedwiediew? Jakimi latano w Rosji wcześniej? Też Tu-154?
http://pics.livejournal.com/che_ratnik/pic/000q9bkw
tłumaczenie: perfekcja - nie potrzebuje zmian
Polecam 3 linki, na stronach wikipedi opis 3 maszyn, zajrzyjcie sobie pod rubryke incidents and accidents i ZGADNIJCIE KTÓRA MASZYNA MA LISTE NAJDLYŻSZĄ! Nic wiecej nie ma do dodania. Konsekwencje niewiedzy w realnym świecie są realne.
http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_747#Accidents_and_incidents
http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A310#Accident_and_incidents
http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-154#Incidents_and_accidents
RIP.
Ten Tupolew nawet nie spełniał standardów europejskich lotnisk. Był niesamowicie głośny. Rząd mógł lądować na nich tylko ze względu na czerwoną szachownicę i napis "Republic of Poland". Pasażerski samolot tego typu nie wylądowałby na zachodzie.
Komentarz usunięty przez moderatora