Wybaczcie ale facet całkowicie źle tłumaczy aquaplaning. W 1:01 mówi o oponie unoszącej się jak łódka na wodzie. Jeszcze ten żagiel. Totalna bzdura.Przecież gdy auto się zatrzyma, lub będzie jechało z mniejszą prędkością opona będzie normalnie dotykać drogi! W tym problemie chodzi o zbyt dużą gęstość wody. Przy próbie przejechania teoretycznej kałuży o głębokości 1 cm długiej na 10m oponą szerokości 30 cm przy prędkości 100km/h mamy 0.01x0.3=0.003 czyli 3 litry wody
@realizta: To jeszcze nic. Od samego początku wprowadza w błąd mówiąc, że przyczepność zależy od powierzchni! Przyczepność nie zależy od powierzchni styku a od współczynnika tarcia i przyspieszenia ziemskiego, ten pierwszy można je zwiększyć jedynie poprzez uplastycznienie opony, powierzchnia pozwala jedynie zmniejszyć nacisk jednostkowy by opona się nie zniszczyła zbyt szybko.
powierzchnia pozwala jedynie zmniejszyć nacisk jednostkowy by opona się nie zniszczyła zbyt szybko.
@chwilowynick: Trzeba też zaznaczyć, że wiąże się to bezpośrednio z niższą temperaturą gumy. Większa temperatura--> mniejsza wytrzymałość --> większe zużycie.
PS Nie przyspieszenia, a nacisku. Wszak nacisk nie musi być generowany jedynie przez grawitację, nie?
j---ć te deszczówki bo i tak mało na nich jeżdżą na wyścigach. Wkurzające jest to, że przy deszczu albo mokrym torze mają start lotny (chociaż mają takie zaebyste deszczówki), jeden z lepszych elementów w F1 -start, który czasami decyduje o kolejności na mecie w królowej sportów motorowych, 2017 zapowiada się pod kątem tych balonów ciekawie
Komentarze (35)
najlepsze
@NadiaFrance:
W tym problemie chodzi o zbyt dużą gęstość wody. Przy próbie przejechania teoretycznej kałuży o głębokości 1 cm długiej na 10m oponą szerokości 30 cm przy prędkości 100km/h mamy 0.01x0.3=0.003 czyli 3 litry wody
Przyczepność nie zależy od powierzchni styku a od współczynnika tarcia i przyspieszenia ziemskiego, ten pierwszy można je zwiększyć jedynie poprzez uplastycznienie opony, powierzchnia pozwala jedynie zmniejszyć nacisk jednostkowy by opona się nie zniszczyła zbyt szybko.
@chwilowynick: Trzeba też zaznaczyć, że wiąże się to bezpośrednio z niższą temperaturą gumy. Większa temperatura--> mniejsza wytrzymałość --> większe zużycie.
PS Nie przyspieszenia, a nacisku. Wszak nacisk nie musi być generowany jedynie przez grawitację, nie?
Tak jak deszczowe opony u janusza w Seicento ( ͡° ͜ʖ ͡°). Tylko lepiej.
Krótko zwięźle i na temat, a nie esej o baśniach Braci Grimm.
TL;DW: odprowadzają wodę na boki. Zaskakujące. Zakop.
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora