45 lat temu podpisano umowę licencyjną Fiata 126p
Był małym, prostym i tanim w naprawach autem, miał zmotoryzować Polskę w latach 70., a produkowany był prawie przez 30 lat.
darosoldier z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 131
Był małym, prostym i tanim w naprawach autem, miał zmotoryzować Polskę w latach 70., a produkowany był prawie przez 30 lat.
darosoldier z
Komentarze (131)
najlepsze
Przypomnę, że w 1974r. zaczęto produkcję Golfa pierwszej generacji. W 1976r. były już dostępne wersje z silnikiem wysokoprężnym, które wytrzymywały bez problemu setki tysięcy km przebiegu a taki maluch po 150tys. wymaga generalnego remontu i wcale nie da się
Jako samochód, którym jechały 4 osoby na wczasy do Bułgarii i który ciągnął jeszcze przyczepkę Niewiadów, to niekoniecznie.
Mimo wielu wad, niezbyt wysokiej jakości wykonania, obecnie ten samochód przeżywa renesans, a ceny na portalach aukcyjnych wariują...
Czy bym sobie kupił teraz, po latach?
Bo ludzie wystawiają za wysoką cenę, a tak naprawdę nikt tego nie kupuje.
Są też takie za 800zł, i tyle to jest warte
generacja I
generacjaII 5d
generacja III
licencja seat
kombi małe
kombi brazylijskie
brazylijski sedan
jugo koral też na bazie 127
itp.
Ogólnie samochodzik miał znacznie więcej możliwości modyfikacji, był większy i wygodniejszy, a jednocześnie nie była to jeszcze na nasze warunki "limuzyna" tylko auto dla mas.
Nasz wkład w przedsiewziecie był znikomy, tak ze uwazam ze porownanie jak najbardziej trafione.
Najlepsze były te z początku produkcji, z emblematem 'licencja Fiat'. Nie do zdarcia, reszta, a w szczególności gnijące rok po zakupie FL to już nie to samo.