Brazylijski kierowca F1, Ayrton Senna, zginął w wypadku na torze Imola 1 maja 1994r. Oto łamiąca serca relacja parę minut po ogłoszeniu zgonu brazylijczyka.
@vartan: Senna miał schowaną w samochodzie flagę Austrii by po wygranym wyścigu wejść z nią na podium i uczcić śmierć Rolanda. W ogóle polecam film dokumentalny "Senna". Oglądałem już z kilka razy i za każdym razem ryczę jak porąbany pod sam koniec
Ze względu na wiek nie mogę pamiętać tego wydarzenia, ale kiedy obejrzałem to pierwszy raz w yt łza po policzku pociekła. (╥﹏╥) Dla takich znalezisk mam konto na wykopie. #feels
@ponury_grabarz: Dokładnie. Jeśli kogoś ominęły czasy startów Senny w F1, a chce poczuć wstrząs wywołany jego śmiercią, to największe szansę na odtworzenie mocy tych wydarzeń daje ten właśnie dokument.
Czasy kiedy rywalizacja na torze była stricte sportowa. Alain Prost, Ayrton Senna, Damon Hill, Nigel Mansel, Gerhard Berger. Czasy w których nikt nigdy nie wiedział kto dokładnie wygra wyścig. Ogromna oglądalność F1. Człowiek wstawał w środku nocy oglądać jak chłopaki pędza po torze.Czyste umiejętności i niewiele elektroniki i systemów. Im dalej tym gorzej. Jeszcze za czasów F1 na C+ w 8 kamerach dało sie to jakoś oglądać ale od tego momentu F1
@Bigbluee: I przede wszystkim każdy z czołowych kierowców miał swój własny charakterystyczny styl jazdy. Senna szybko i szeroko, nierzadko ryzykownie, ale bez przesady, jednak po trupach do zwycięstwa. Prost jak komputer, tor jazdy powtarzalny co do centymetra i pełna kontrola nad tym, co się dzieje na torze (czasy i pozycje rywali) oraz stanem samochodu. Mansell zawsze na pałę byle do przodu. Lauda tak samo niezależnie od warunków itp. Ewentualnie wczesny
Czyste umiejętności i niewiele elektroniki i systemów
@Bigbluee: mówisz o McLarenie MP4/4, który wygrał 99% wyścigów w sezonie 1988 czy może o FW14B, który posiadał kontrolę trakcji i aktywne zawieszenie? Czy też może o Lotusie z 1979, który dzięki specjalnemu dociskowi wygrywał? Albo o innych systemach, które były w czasach Senny i przed nim?
Ile bym dał żeby w tv zobaczyć prawdziwych ludzi a nie roboty bez emocji. Ja także polecam dokument "Senna" mimo że nie jestem wielkim fanem F1 miło się ogląda prawdziwą rywalizacje i co tu dożo pisać... nadzwyczajne umiejętności.
@krx01: oczywiście że tak. Wiele razy ktoś wykorzystywał moje emocje byle by mieć z tego jakiś pożytek. Nawet jak ktoś ma gorszy dzień, przechodzisz przez ulice, czujesz strach to są większe szanse że ktoś cię napadnie. Z pseudo kolegami też tak jest, musisz udawać twardego żeby nikt nie chciał z ciebie beki robić.
Komentarze (67)
najlepsze
https://pl.wikipedia.org/wiki/Roland_Ratzenberger
Dzien wczesniej podczas kwalifikacji Roland Ratzenberger rowniez mial fatalny w skutkach
-panie doktorze, jestem senna
-a ja Alain Prost
#pasjonaciubogiegozartu #gimbynieznajo
@Bigbluee: mówisz o McLarenie MP4/4, który wygrał 99% wyścigów w sezonie 1988 czy może o FW14B, który posiadał kontrolę trakcji i aktywne zawieszenie? Czy też może o Lotusie z 1979, który dzięki specjalnemu dociskowi wygrywał? Albo o innych systemach, które były w czasach Senny i przed nim?