Parę rzeczy które mogło umknąć z konferencji Tesli w dniu wczorajszym:
- widać ze mają przemyślane sharowanie samochodów - zawsze będziesz mógł wybrać czy udostępniasz wszystkim, czy np tylko tym z 5 gwiazdkami, czy rodzinie czy grupie przyjaciół. Już widzę korporacje które wymieniają swoje wielkie floty samochodów, które przez 80% czasu stoją w miejscu ;)
- GigaFactory #2 ma być jeszcze większa - teraz mają dwie fabryki - samochodów we Freemont i
@troglo: Stać ich na to. Po pierwsze nie ma jeszcze konkurencji. Po drugie pojawianie się konkurencji robiącej to samo jedynie zwiększy rozgłos Tesli przekładając się na wzrost wartości ich akcji - kapitał pozwalający jeszcze prędzej przeganiać konkurencję.
Jeśli masz odpowiednio wielką skalę ujawnienie wszystkich sekretów niczego nie zmieni, bo nikt nie będzie na tyle szybki by to wdrożyć. Jeśli jesteś mały to wtedy ci szkodzi, bo zanim coś działającego stworzysz większa
Ej, ktoś mi wyjaśni? Bo na filamch widac, ze to zwykly prostokąt, calkiem duzy ale nei jakis ogromny. Na wizualizacjach - wyglada kosmicznie. Czy to jeden z etapow rozbudowy calosci pozniej i to co na wizkach to bedzie za kilka lat dopiero?
Pomysły przedstawione w prezentacji są co najmniej kontrowersyjne:
1) Wysoka gęstość upakowania w fabryce. Niby fajnie ale właściwie jaka z tego korzyść? Oszczędność miejsca? Przecież budują na pustyni. Mniejsza hala? Koszt konstrukcji jest bardzo mały w stosunku do zainstalowanych technologii ( ze znanych mi przykładów 5-10% tu to nawet mniej by było). A pomyślmy teraz co w wypadku bardziej skomplikowanej awarii bądź wypadku: trzeba będzie demontować pół fabryki? Albo za kilka lat
@zly_wuj: pracuje w firmie ktora produkuje dosc zlozony towar. Caly czas rozwijamy sie o kolejne dzialy rezygnujac z dostawcow poniewaz mamy problemy z januszami biznesu. Przypuszczam ze taki musk moze myslec podobnie. Jest w stajie ogarnac cos lepiej niz inni.
@zly_wuj Tesla raczej woli robić wszystko sama niż polegać na kooperantach, bo wielokrotnie się na nich zawiedli. Wieczne opóźnienia, wysokie koszty i niedostateczna jakość.
@emdey: To jest jeszcze najsmieszniejsze w tej prezentacji. Po co komu takie wykorzystanie powierzchni na pustyni? Zobacz sobie Nekarsulm tam jest dopiero dopakowanie z jednej strony rzeka z drugiej miasto a jeszcze dobudowali kolejna hale na nowa A8... tam to jest skomplikowane i skumulowanie wszystkiego w jednym miejscu ma jakis sens.
Komentarze (156)
najlepsze
Nie rozumiem tego fenomenu.
- widać ze mają przemyślane sharowanie samochodów - zawsze będziesz mógł wybrać czy udostępniasz wszystkim, czy np tylko tym z 5 gwiazdkami, czy rodzinie czy grupie przyjaciół. Już widzę korporacje które wymieniają swoje wielkie floty samochodów, które przez 80% czasu stoją w miejscu ;)
- GigaFactory #2 ma być jeszcze większa - teraz mają dwie fabryki - samochodów we Freemont i
źródło: comment_glB5x1ahF80OiqH7RMzDTdHCSd797AQl.jpg
Pobierzźródło: comment_ialcGViYcCJR3hdXo3NcMaYxwk8gWj3g.jpg
PobierzJeśli masz odpowiednio wielką skalę ujawnienie wszystkich sekretów niczego nie zmieni, bo nikt nie będzie na tyle szybki by to wdrożyć. Jeśli jesteś mały to wtedy ci szkodzi, bo zanim coś działającego stworzysz większa
Komentarz usunięty przez moderatora
Czy to jeden z etapow rozbudowy calosci pozniej i to co na wizkach to bedzie za kilka lat dopiero?
czyli tytul powinien brzmiec "tesla otwiera pierwsza czesc gigafactory"
1) Wysoka gęstość upakowania w fabryce. Niby fajnie ale właściwie jaka z tego korzyść? Oszczędność miejsca? Przecież budują na pustyni. Mniejsza hala? Koszt konstrukcji jest bardzo mały w stosunku do zainstalowanych technologii ( ze znanych mi przykładów 5-10% tu to nawet mniej by było). A pomyślmy teraz co w wypadku bardziej skomplikowanej awarii bądź wypadku: trzeba będzie demontować pół fabryki? Albo za kilka lat