Witajcie.
Postanowiłem wrzucić na wykop, żeby ewentualnie osoby które użytkują KIA Sorento, wiedziały co ich może niespodziewanie spotkać podczas jazdy.
W grudniu 2015r miałem pierwszy przypadek, kiedy Sorcia zdechła przy wyprzedzaniu, a teraz znowu to samo!
Wyprzedzam i w trakcie wyprzedzania silnik nagle gaśnie.
Nie mam wspomagania kierownicy, nie mam wspomagania hamulców, praktycznie brak kontroli nad pojazdem, a 2,5 tonowe auto jedzie sobie dalej.
Ręce mi już opadają, ale jesteśmy jak widać skazani na życzliwość koncernów.
Cały problem to rozpuszczająca się pod wpływem paliwa farba, którą pokryto zbiornik od środka.
Farba się rozpuszcza, osadza na filtrze i coraz bardziej blokuje przepływ paliwa do silnika.
A jak wiadomo silnik bez "zupy" nie pojedzie!
Zobaczcie parę fotek jak wygląda mój zbiornik paliwa i filtr paliwa zaraz po rozkręceniu do czyszczenia.
Jeśli sam nie wyczyszczę filtra, to o dalszej jeździe nie ma mowy.
Próbowałem różnych metod na farbę i bez skutku. To cholerstwo nie da się niczym usunąć.
Dzięki kamerze mam też filmy jak silnik pada:
https://www.youtube.com/watch?v=HuydTzl_M9g
https://www.youtube.com/watch?v=2Spmq383ytw
Wyprzedzanie? ....... już mi się odechciało.
Szybsza jazda? ..... Zapomnij !
Jak normalnie prowadzić samochód ze świadomością, że w każdej chwili silnik może zrobić - GAME OVER !?
Śmierć czyha na użytkowników KIA Sorento i nie ma w tym przesady, a sama KIA nie robi z tym NIC.
Piszemy, prosimy o pomoc, o jakieś rozwiązanie problemu, ale na tym nasze nadzieje się kończą.
Odpowiedź? - Winne jest paliwo i brak serwisowania w KIA ..... dobre żarty!
Pewnie ktoś musi zginąć, żeby w końcu szanowni spece z KIA zajęli się tym problemem.....ale wtedy będzie już za późno!
Komentarze (256)
najlepsze
Znam identyczny przypadek.
Siedziałem w w Kia Sportage swego brata, kiedy przy wyprzedzaniu ciężarówki nagle zgasła. Z naprzeciwka leciał samochód, na szczęście odległość była duża i udało się zjechać na pobocze i uniknąć tragedii.
Krótka diagnoza w ASO: Warstwa lakieru ochronnego w zbiorniku zatykała filtr w pompie paliwa, przez co nie było odpowiedniego ciśnienia paliwa w układzie i komputer odcinał wtrysk paliwa żeby nie uszkodzić silnika.
Płukanie zbiornika i
2004 rok
2,5 CRDi
jakosc paliwa moze tu miec inna role- op zatankowal jakis syf z zawartoscia benzyn lub rozpuszczalnikow i to spowodowalo rozpuszczenie powloki.
EH PANOWIE CORAZ WIĘCEJ AMATORÓW SIĘ PCHA DO ZABAWY
Proponuje płukanie zbiornika i unikanie jazdy na rezerwie ;)
@yellowfox: A potrafisz sensownie to uzasadnic?
Osady sa raczej ciezsze od paliwa wiec i tak ida na dno, nie wazne ile masz paliwa w baku. A paliwo i tak jest zasysane z dolu zbiornika. Wspolczesne zbiorniki sa z tworzywa wiec rdza tez odpada.
Nie widze powodu dla ktorego jazda na rezerwie miala by byc szkodliwa.
No to ładnie sobie w kulki lecą....
Klasyk cebulactwa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Spróbuj benzyną. Słyszałem, że wtedy farba się rozpuszcza i łatwo schodzi (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
(sam też mam kijankę ale jestem zadowolony ♡.♡)
Posiadam Kia cee'd kombi diesel o pojemności 1.6 128 KM z 2014 roku . Wracając z wakacji na terenie Niemiec jadąc autostradą wyłączył mi się silnik. Sytuacja powtórzyła się siedmiokrotnie. Oddałem samochód do autoryzowanego serwisu Kia. Panowie z
źródło: comment_issmSmKtBpYupQfhwtAoJACInup4kPH6.jpg
PobierzWe wtorek 05-07-2016 w siedzibie TVN Turbo będzie nagranie programu, w celu wyjaśnienia co to jest za syf?
Będzie nas sporo, ale szukamy wszystkich z samochodami KIA którzy mają taki problem.
Więcej dowiesz się na naszym forum klub kia sorento.
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1215457261798458&id=100000025875182
Przyjeżdżajcie koniecznie!!!
źródło: comment_taTwcOhUm4Odjq46CWnNYRpxA6t017nT.jpg
PobierzSprawa dotyczy samochodów Kia z silnikiem diesla. Ja otrzymałem informację, że po prostu z kiepskiej jakości paliwa (niezależnie od stacji, trafiały się z orlena, od mietka pod stodołą, po statoile i inne bp) wytrąca się pokazany na zdjęciach osad.