W szybciej jadącym pociągu siła uderzenia wyrzuca na bok pierwszy wózek z kołami. Na szczęście pociąg nie wykoleja się i pozostałymi wózkami sunie nadal po torach.
widzę tu pewną nieścisłość to w końcu wyskoczył czy nie?
@megamamut: Nie wiem jak było, ale podejrzewam, że po prostu pierwszy wagon dosłownie wbił się w tył sprawnego pociągu i zawisnął między oboma składami. Tak by wynikało z opisu...
Ja się zastanawiam czy nie da się w jakiś choćby minimalny sposób hamować silnikami tzn. włączyć nastawnikiem kierunek przeciwny do jazdy i prądem wymuszać obrót kół w przeciwną stronę. Wiem, że stal po stali zaraz wpadnie w poślizg, ale to jednak nie toczenie się z górki na pazurki...
@Xaveri: bez szans na powodzenie. Już lepiej żeby maszynista sypał piaskiem pod koła i delikatnie odejmował mocy ale tak, żeby nie wejść w poślizg. Z resztą dopóki koła się toczą raczej nie dasz rady zadać nawrotnikiem "biegu wstecznego"
I to oni powinni zostać bohaterami a nie ten maszynista który jest na topie ostatnio. Nie odbieram mu chwały ale przecież biegł na tył i krzyczał bo tylko to mógł zrobić. Co innego jakby trzeba było trzymać hamulec do końca i on by został w kabinie i trzymał.
@Mr--A-Veed: Gdyby jeden ze składów chciał zjechać na bok to by musiał wyhamować do 40km/h, a z tego co się orientuję pociąg bez hamulców bardzo szybko dogonił pociąg sprawny (zdążyli minąć tylko jedną stację), nie można też wykluczyć że inne tory były zajęte :)
@cypis688361 Wytłumacz o co ci chodzi no nie widzę nic niepokojącego w źródłach tym bardziej że nawet jest film z przejazdu owego pociągu przez przejazd a nie snuj jakichś niewyjaśnionych domysłów
Komentarze (103)
najlepsze
widzę tu pewną nieścisłość to w końcu wyskoczył czy nie?
Z resztą dopóki koła się toczą raczej nie dasz rady zadać nawrotnikiem "biegu wstecznego"
Komentarz usunięty przez moderatora
czemu nie wyłączyli sieci trakcyjnej lub złożyli pantograf / odcięli paliwo w lokomotywie?