Tajemnica panoramicznych DOS-ówek
Dlaczego DOS-owe gry wideo renderowane były w trybie panoramicznym dla ekranów 4:3? Jaki związek ma to z technologią monitorów LCD?
Curry_ z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 101
- Odpowiedz
Dlaczego DOS-owe gry wideo renderowane były w trybie panoramicznym dla ekranów 4:3? Jaki związek ma to z technologią monitorów LCD?
Curry_ z
Komentarze (101)
najlepsze
tak była zorganizowana pamięć w 8 bitowych Amstradach/Schneiderach CPC:
- mode 2: 640x200 - 1 kolor, jeden piksel przypada na jeden bit, 640 / (8/1) * 200 = 16000 bajtów
- mode 1: 320x200 - 4 kolory, jeden piksel przypada na 2 bity, 320 / (8/2) * 200 = 16000 bajtów
- mode
Komentarz usunięty przez moderatora
Nie jest to oczywiście arcydzieło, ale
Tyrian 2000 (ʘ‿ʘ)
I w samo sedno: http://www.wykop.pl/link/3101753/tajemnica-panoramicznych-dos-owek/#comment-35799999
#takaprawda #dziendobrypankawia <3