@spidero: Są dwie metody - na gorąco, czyli w prasie wulkanizacyjnej albo na zimno, czyli autoklaw (wiem, nazwa myląca, a to dlatego tylko, że w autoklawie jest po prostu niższa temperatura niż w prasie). Na filmie pokazano przygotowanie, czyli nałożenie bieżnika. Nie oznacza jednak to tego, że od razu opona wylądowała na feldze, tylko poszła w drugi, zimny lub gorący, proces.
@kwejk: film z meksyku i z powiązanych to dwie inne technologie, w Polsce tez tak się bieżnikuje, poza tym na filmie nie przedstawiono całego procesu, widać tam jak gość przetacza inne koło w "worku próżniowym" to co na filmie to jedna z czynności nanoszenie nowej warstwy z bieżnikiem nie widać, ani przygotowania, ani etapu wulkanizacji
@Nagod: na tym filmiku z Meksyku jest przedstawiony tylko fragment procesu bieżnikowania. Ta opona jeszcze nie jest gotowa, tylko pójdzie do innej maszyny, ktora bieżnik dopiero zwulkanizuje porządnie.
PS i takie przyklejanie bieżnika z metra, o ile bedzie dobrze wykonane, jest zgodne ze sztuką. Owszem, lepiej, jak bieżnik jest gotowy pod dany wymiar opony, juz fabrycznie zamknięty (tzn nie ma tego łączenia, w ktorym moze zaczać sie rozklejaz z czasem), niemniej
@Nagod: ogólnie, to sa przynajniej 3 różne metody bieżnikowania. 1- taka jak przedstawiona na tym filmie z powiazanych, tzn obklejanie bazy waskimi pasami gumy i następnie w wysokiej tempraturze wycisniecie w tej gumie bieznika. (chyba najbezpieczniejsza i najbardziej trwała) 2- podobnie jak na filmie z Meksyku, ale nie przykleja sie bieznika z metra, tylko jest juz gotowy odpowiedni zamkniety na wymiar i maszyna niejako nadziewa go na przygootowana wczesniej starą opone
@volatile_pc: Nie prawda, coraz rzadziej stosuje się bieżnikowanie na ciepło w ciężarówkach. Opona bieżnikowana na zimno jest bezpieczniejsza bo nie jest przegrzana przy bieżnikowaniu.
@lovelypl: ... gdzie mieszkańcy wciąż wierzą w to, że państwo zajmie się lepiej od nich ich sprawami podczas gdy państwo 2 razy udowodniło, że nawet nie potrafi zadbać o własne bezpieczeństwo ( ͡º͜ʖ͡º)
Komentarze (67)
najlepsze
Ta opona jeszcze nie jest gotowa, tylko pójdzie do innej maszyny, ktora bieżnik dopiero zwulkanizuje porządnie.
PS
i takie przyklejanie bieżnika z metra, o ile bedzie dobrze wykonane, jest zgodne ze sztuką.
Owszem, lepiej, jak bieżnik jest gotowy pod dany wymiar opony, juz fabrycznie zamknięty (tzn nie ma tego łączenia, w ktorym moze zaczać sie rozklejaz z czasem), niemniej
1- taka jak przedstawiona na tym filmie z powiazanych, tzn obklejanie bazy waskimi pasami gumy i następnie w wysokiej tempraturze wycisniecie w tej gumie bieznika. (chyba najbezpieczniejsza i najbardziej trwała)
2- podobnie jak na filmie z Meksyku, ale nie przykleja sie bieznika z metra, tylko jest juz gotowy odpowiedni zamkniety na wymiar i maszyna niejako nadziewa go na przygootowana wczesniej starą opone
@kubex1121: bo to trailer jest (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Do ciężarówek drogowych i samochodów osobowych bieżnikuje się na gorąco.
Był niedawno wykop o naprawie mega dużej opony LINK i też gumę nakładali na zimno.
@volatile_pc: czo
99% społeczeństwa się na tym zna.
No, ale wykop wiadomo... oczytani programiści ;)